Alla inlägg under december 2009

Av Linda Lindqvist - 31 december 2009 18:41

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Inte vad jag kan minnas.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Norge & spanien.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jobb.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 12/11
8. Vad var din största framgång 2009? Jag vet inte.
9. Största misstaget? Att jag svek många i min omgivning. 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Magsåren har tagit kål på mig. 
11. Bästa köpet? Min soffa!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Hugo, räkningar och mat.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Hugo gör mig alltid glad, men jag har också lärt känna en fantastiskt fin människa som gör mig glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Lady Gaga - Bad romance & Lifehouse - You and me.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 2009 var ett kuk-år, så jag var nog mest ledsen . 
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tagit bättre hand om mina relationer.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Klantat mig så in i helvete.
18. Hur tillbringade du julen? Med min familj hemma hos mormor.
19. Blev du kär i år? Ja.
20. Favoritprogram på TV? Paradise hotel.

21. Bästa boken du läste i år? Har nog varit så kass & inte läst något.
22. Största musikaliska upptäckten? Ingen aning.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Pengar.
25. Något du önskade dig men inte fick? Önskade mig bara pengar.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Satt mest & uggla och åt tårta tills jag storknade.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Allt.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? ?
29. Vad fick dig att må bra? Att alltid ha mina två närmaste vänner vid min sida.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen.
31. Vem saknade du? Linda.
32. De bästa nya människorna du träffade? Johan, Matte & Davve måste jag nog säga .

Av Linda Lindqvist - 29 december 2009 16:03

Hej o hopp.


Har haft världens bloggtoka, så har inte blivit så mycket skrivande . Men nu är jag tillbaka igen, iallafall för ett tag .


Det har hänt mycket sedan sist, och jag kan inte säga mer än att jag är ett klantarsel med stort K. Jag har alltid satt andra människor och deras mående framför mig själv, men när jag väl försöker tänka på mig själv & göra något för mig själv så gör jag det på helt fel sätt . Kanske är bäst att fortsätta prioritera mig själv sist, det brukar ju funka !


Det är svårt när man älskar så många & när man vill visa det på bästa sätt , och ändå klantar man sig . Jag förnekar ingenting , jag behöver inte förklara - jag vet ändå hur mongo jag är nu . Men jag kommer att använda mitt år 2010 till att finna mig själv och finna ro i själen . Få bort alla tankar på konstigheter och istället omvandla all negativ energi till positiv .


Så länge folk accepterar mig för den jag är . världens tråkigaste ensamvarg som inte kan finnas till för så många , eftersom det bästa sällskapet jag kan ha är mitt eget sällskap . Jag trivs så , så låt mig få göra det .

Av Linda Lindqvist - 25 december 2009 18:20

Jag tycker mycket om (delar av) sångtexter som får mig att känna något extra, något speciellt. Texter som förmedlar något som jag sedan kan förmedla vidare till någon jag tycker om & håller av. Dessa två är fantastiska & jag menar detta av hela mitt hjärta.


 

Du får inte riva mina murar,
Som jag omsorgsfullt har byggt.
Om du inte skyddar mina drömmar,
Så att jag kan somna tryggt.
Och du får inte ha mig som en dröm,
När jag vill va din verklighet.
Och du får inte säga att du hoppas,
Om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver,
För att förstå vad är det du vill.
Du får be en bön att tiden,
Du behöver räcker till.
Och du får samla dina tankar,
Så att två själar kan få ro.
Och så att allting som vi lovade,
Oss själva, kan få gro.

Du får inte andas på min panna,
Och inte få mig falla mer.
Om du inte sen kan stå för ,
All den oreda du ger.
Och du får inte röra vid mitt hjärta,
Som om allt var uppenbart.
Men jag önskar inget hellre,
Än att du gör allt emot mig snart.


- - -


Långsamt vaknar dan
Breder sina vingar
Här, här över allt jag vet
Jag har förundrats som ett barn
När som tusen klockor klingar
Sen du kom och röjde min hemlighet

Är alltid stolt och trygg 
Vaken vid din rygg
Och tiden står still
Om bara för en sekund

För nån som du
Så kan jag lämna allt jag har
Med nån som du
Blir hela världen underbar
Jag har drömt så många drömmar
Kan den här nu bli sann?
Med nån som du

Jag har sett mig i din blick
Jag har hört mig i ditt hjärta
Och du ger den frågvisa själen svar

Av Linda Lindqvist - 23 december 2009 11:15

Hallådär.


Åh, har gått och blivit sjuk & jävlig. Snorig till tusen, halsen värker och febern stiger. Men det är väl självklart att man ska bli sjuk nu till jul.. med min otur så är jag inte ett dugg förvånad. Hugo har klarat sig iallafall, så det är bra.


Idag kommer Rossa och hämtar Hugo vid 17, han blir ju där över jul "/ Sedan kommer mamma och hämtar mig. Sover kvar där inatt, men jag antar att man inte får någon sovmorgon imorgon pga en jul-tokig lillasyster som antagligen kommer komma in 7 på morgonen och hoppa på mig för att jag ska kliva upp så hon får öppna julklappar. (Nej, hon är inte 5 år, hon är snart 16!)


Jag har noll julkänsla.. har inte haft julkänsla sedan jag fick Hugo. För när jag fick honom så handlade allting automatiskt om honom till jul. Jag brydde mig mera om vad han tyckte om julen & vad han fick för paket än mig själv. Det blir väl så när man skaffar barn, antar jag :-)


Nu ska jag fortsätta snyta sönder näsan och knarka alvedon & nässpray. Klä på mig lite, kanske? Åh, jobbiga tanke!

Av Linda Lindqvist - 22 december 2009 14:50

Jag ser dina ögon, hör ekot av ditt skratt.

Det är dig som jag minns och du finns i min dröm varje natt.

Och jag har lovat mig själv, jag ska finna dig, jag ska vinna dig med min kärlek.


För du hittade vägen till mitt innersta rum, du fick mig att leva lite till.

Du rörde mitt hjärta och jag stod där helt stum,

för ett ögonblick stod tiden still.

Du hittade vägen till mitt innersta rum, och jag tror du vet min hemlighet -

för det finns ingen mer än du som kan öppna mitt inre rum.


Min dag är oändlig, och natten allt för lång.

Du är min illution och en främmande ton.

Och jag har lovat mig själv, jag ska finna dig, jag ska vinna dig med min kärlek.


Behöver jag säga mer?

Jag älskar denna låt.

Av Linda Lindqvist - 22 december 2009 08:34

Hej.. eller nå't?


Nu är jag tillbaka i bloggvärlden på allvar för att fortsätta skriva av mig (nästan) allt som händer i min/våran vardag.


Min familj utökas inte och blir större, direkt. Jag & Hugo bor fortfarande kvar i våran lilla tvåa i BJ. Har nu länge funderat över att skaffa oss en katt igen av olika orsaker. Dels så tycker jag inte om att vara ensam hemma när Hugo är hos sin pappa, och dels så har jag en enorm bebislängtan. Och jag vet att jag inte kan skaffa flera barn på länge så då kanske vi utökar familjen med en katt istället.


Nog med det. Annars då? Julen närmar sig.. den mest jobbiga dagen på hela året. Det är hårt att Mats inte finns hos oss på julafton. Det är två år sedan han gick bort, men ändå känns det så otroligt tomt. Han gick bort på min 18-årsdag. Så både födelsedagarna & julen är en pest.


Jag är dunderförkyld & finnig! Har fått en miljard finnar på hakan & det suger. Brukar aldrig få finnar. Så nu blir det en trip till apoteket senare och införskaffa något mot skiten. Snorig, ont i halsen.. är det inte typiskt? Trodde jag skulle klara mig över julen, men icke. 7:e julen jag är förkyld nu! Gah.


Nu är junior hungrig, så dags att fixa frulle! Och idag ska dom sista julklapparna ordnas oxå.. UH!!


/ lindqvist

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards