Alla inlägg den 1 september 2010

Av Linda Lindqvist - 1 september 2010 21:52

Godkväll.


Nu blir det minsann sängen tillsammans med världens mest förkylda karl.

Blir jag inte smittad nu så lär jag väl aldrig bli det! Huh.


Imorgon vill pappa låna Hugo över natten. Han vill väl passa på att spendera tid med sitt barnbarn när han har ledig vecka :-)


Själv går jag i skolan imorgon till 14.30, sedan ska jag hem & storstäda.

På kvällen imorgon tänker jag tända en massa ljus överallt och avnjuta ett kallt glas vin & bara slappna av. Dock skola 9.00 på fredagmorgon - så ett glas räcker!


Godnatt :)

Av Linda Lindqvist - 1 september 2010 19:22

Jag har fått frågan ett par gånger..

Hur har du gjort för att gå från så svag till såhär stark?


Vad ska man säga? Från att ha levt med mag-ont, ångest & en hemsk känsla i kroppen varje dag - till att må bra, känna glädje till livet & vara stark.


Jag levde många år under en psykisk press. För att ständigt bli jagad, träffa "vänner" som överförde negativ energi till mig, dejta fel killar & ständigt få ett slag i magen av folk jag trodde var mina närmaste vänner - och ännu värre - att ge dom chanser efter chanser.


Och.. en dag fick jag nog! Jag vägrade acceptera att leva såhär. Jag ville inte längre ljuga för andra och för mig själv. Så jag gick i terapi! Jag vet inte hur många timmar jag satt hos en kvinna och grät så jag inte kunde se längre, skrek så jag inte hade någon röst kvar, satt tyst som en mus, pratade som en galning, skrattade.. och tog mig framåt.


Idag är jag en stark människa! Jag står på mina egna ben & jag står stadigt.

Jag har väldigt få vänner, men hemskt många "bekanta". Av den anledningen att jag inte ger någon "a second chance"! Inte längre.


Folk tar åt sig så hemskt mycket när andra människor "snackar skit".

Why? Det är dom människorna som snackar som är skitar! Det är dom som bör skaffa sig en bättre fritids syssla! Varför ska man lida för det?

Det är människor med grymt dåligt självförtroende som gör så.

Så därför har jag slutat bry mig - kopplar bort - existerar ej.

Om man skulle lägga energi på alla "skitsnackare" så skulle man gå ner sig!

Istället tänker jag "stackars jävlar som inte har bättre att göra än att intressera sig av mitt liv, och mina gjorda misstag i deras ögon". Ska man leva upp till alla andra & deras tyckande, då blir det tufft. Eftersom alla tycker olika!


Jag är jag - jag gör som jag vill.

Du är du - och du gör precis som du vill.


Vad som är rätt och fel - det är det väl jag som bestämmer i mitt liv?


Därav anledningen till att jag inte vill ha så många i mitt liv.

Jag har många jätte fina, goa och mysiga människor i mitt liv -

vissa umgås jag mer med, vissa mindre.


//

Av Linda Lindqvist - 1 september 2010 16:22

Hallådär!


Hämtade Hugo på skolan 13.30 & då tog vi bussen direkt ner på stan. Tog först Hugo till frissan, så nu är han ny-klippt och skitsnygg! (Bild kommer).

Därefter tog vi en tripp till marangoni för att fika lite. Ungen tröck i sig en stor bit blåbärspaj med vaniljsås.. själv njöt jag av en räkmacka! Mums.


Lite mamma&Hugo-tid utanför hemmet är jättemysigt! Jag vill ta vara på all tid med honom, eftersom jag bara har honom varannan vecka.

Det märks att han blir så stor nu.. han är mycket självständigare & duktig på att lyssna. Förhoppningsvis -peppar peppar, ta i trä- så börjar han stiga ur 6-årstrotssen! Jag har varit med om 2-års trots, 4-års trots & 6-årstrots.. och kan med största ärlighet säga att 6-årstrotsen var det jävligaste jag varit med om.. och ännu är han inte 6 år än. Men det var det som sa till mig när jag pratade med BVC.


Och han växer! Han har kläder i en 8-årings storlek. Vart han har fått längden ifrån vet jag inte. Varken jag eller Rossa är lång, och inte någon av våra föräldrar heller! Måste vara någon generation långt bak!


Nu ska jag förbereda maten snart.. potatisgratäng & kassler! -Mums-

Och så ska jag invänta Matthias som kommer över om en liten stund.

Kul att få över "storebror" en snabbvisit innan han ska iväg & flänga.. är väl gym hit & dit, bilar hit & dit & brudar hit o dit ;)


Ha en fortsatt nice day!

Av Linda Lindqvist - 1 september 2010 07:12

Godmorgon, godmorgon!

Idag är det regn & rusk.. så det blir gummistövlar & regnkläder för lilleman idag.

Jag har inga lektioner idag, så tänkte passa på att läsa lite i skolböckerna medans Hugo är i skolan mellan 8-13 idag.


När jag hämtat honom på skolan så tror jag att vi tar oss en trip ner på stan för att ta med Hugo till frissan. Hans hår växer som ogäs! Skulle behövt en klippning jag också, men jag vet inte hur jag vill ha frillan, så jag lär väl komma på det först.


Usch, vad trött jag är. En sömnlös natt! Fy. Sov väl ca en timme.


Nu ska vi få på oss lite kläder..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards