Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Linda Lindqvist - 31 juli 2010 21:27

Godkväll. Om man kan kalla den god?


Den här dagen har varit sjuk. Jag ska försöka sammanfatta den lite ;


Klockan ringde 6.00 imorse & jag kände på mig redan då att dagen skulle bli katastrofal. Emil körde mig till jobbet & eftersom jag var så lat igårkväll och inte orkade köpa cigg så tänkte jag göra det innan jobbet idag.

Första bakslaget! Ingenting är öppet före klockan 8.00 i den här stan! Jävla ghost town!

Frustrerad och förbannad över hur jag skulle klara mig utan cigg en hel dag så kom jag iallafall till jobbet.


Andra bakslaget! Magsjukan härjar på jobbet! Jag har aldrig varit med om något liknande! F-Y F-A-N kan jag säga. Stress, dubbeljobb.. och efter några timmar tog Linda bilen till coop och köpte cigg åt mig! Tacksam & glad gick jag och Linda ner och rökte & tänkte "äntligen en lugn stund". Vad händer då?

Tredje bakslaget! Jag böjer mig fram och tappar jobbnyckeln ner i brunnen! Smart. Ringer jouren på Sandvikenhus & förklarar läget, så det kom en människa därifrån, lagomt glad över att åka ut endast för att plocka upp en nyckel från en brunn!


Slutade jobba klockan 13.00 & blev hämtad av Rossa på jobbet för en trip till systemet. Blev hemskjussad och fick med mig min älskade unge!

Trött & sliten efter jobbet så sa han åt mig att lägga mig och vila en stund medans han spelade tv-spel. Så jag la mig och somnade en timme på sängen.


16.00 var det dags igen. Upp på cykeln & iväg till jobbet.

En lugnare kväll - tack&lov.


Hemvägen? Slutade 21 och cyklade hem.

Fjärde bakslaget! Ser att en gren hänger ut över cykelvägen, och istället för att cykla bredvid den så ville jag "pröva" om jag kunde cykla under den. Jag och mina konstigheter, nivet! Lyckades jag? Nej. Fick hela grenen i ansiktet! Vände mig om på cykeln & började hytta näven åt grenen.. tills en annan cykel kom och cyklade emot mig och funderade på vad i helvete jag höll på med.

Skämdes, men han skulle fan bara veta hur slut i skallen man blir av att jobba inom äldrevården! F-U-C-K.


Än så länge har jag klarat mig från ett femte bakslag. Men jag hinner nog ramla i duschen och slå upp pannan eller bryta benen av mig.


Mina fötter luktar giftigt avfall & jag känner mig som en skunk!

Lovely - vem vill kura ner sig i sängen med mig ikväll, tro?

Ingen.


Fuck this day. Radera den.

Imorgon är jag ledig.. men då brinner väl kåken upp eller så ramlar jag väl i trappen.


GODNATT.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards