Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Kväller.

Av Linda Lindqvist - 10 juli 2010 21:17

Godkväll gott folk.

Vilken dag!


Dagen började med en dusch & en härlig kopp kaffe för att vakna till liv. Strax efter lunch drog vi upp till Järbo för att lämna lillasyster hos pappa och för att snacka lite skit & umgås med far & besöket från Norge.


Stannade i jäderfors på hemvägen & åt pizza, och sedan bröt helvetet lös. Hugo blev ett monster, vilket resulterade i att han fick vara inne resten av dagen med tv-spelförbud. Han blev hysterisk! Men det gäller att vara hård så han inser att han gjort fel, vilket han gjorde tillslut & bad om ursäkt och städade upp all röra han orsakat inne på hans rum. Dock blev det ändå inget lek ute & inget tv-spel och jag tror han förstod att han inte kan beté sig hur han vill.


Nu har jag precis pussat honom godnatt & bäddat in honom i sängen. Han är så fin & det skär i hjärtat att bli arg på honom och ge honom utegångsförbud över dagen, men hur ska han annars lära sig? Jag älskar honom till stjärnorna och tillbaka, hundratusen gånger om.


Jag då? Jag har en konstig känsla.. jag är helt tom! Jag som brukar ha sån kontroll. Jag brukar bli såhär konstig under mens-veckan, att jag antingen har så mycket känslor i kroppen så jag inte vet vart jag ska göra av dom.. eller också så känner jag absolut ingenting. Ibland gråter jag tills ögonen är knallröda & andningen blir svår, för att nästa sekund skratta & älska livet. Varför är kvinnor såna hormon-monster!? Dock skulle jag aldrig vilja vara man! Hårig, lönnfet, bli flintis & ha ett IQ på -13. Nänä ;-)


Jag sitter & tänker tillbaka på när jag gick hos min terapeut. Det är för tusan det bästa jag gjort! Mitt självförtroende är högt, min självkänsla är på topp & jag har slutat ta åt mig av all negativ energi och alla människor som lever på att få andra ner på botten. Energitjuvar existerar inte! Alla fina som finns i min omgivning just nu - dom släpper jag inte, för alla är så gränslöst underbara.


"Jag vet att många längtar bort, dom tycker livet är så kort.

Dom jagar ständigt lyckan, för dom tror den finns nå'nannanstans.

Det är så lätt att se förbi den verklighet man lever i.

Att rusa blindt i livet, men då leder vägen ingenstans.


Lyckan för mig är att leva med dig,

se kärleken som finns i dina ögon.

Lyckan för mig är att leva med dig,

och att älska hela livet ut.


Så många söker efter svar, fast dom har glömt hur frågan var.

Dom ser en stjärna falla, och dom önskar det dom redan har.

Vid varje hav finns det en strand, för varje skepp finns det en hamn.

Jag vet var jag hör hemma & jag stannar i din mjuka famn".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 20:03

Denna blogg kommer tas bort. Ny blogg finns på www.Powder.bloggplatsen.se ...

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 13:35

Hej & hå! 7.30 kom mamma hit imorse & var hemma med Hugo medans jag traskade iväg till skolan för att göra ett prov som gick sisådär.   Kom hem igen strax före klockan 10, och då sov Hugo fortfarande. Klockan 11.40 slog han upp ögonen.. feber...

Av Linda Lindqvist - 13 september 2010 17:44

Hittils har födelsedagen varit bra! Nästan.   Vid 9.30-tiden ringde Hugos fröken från skolan. Hugo hade kräkts jättemycket & hade feber. Fort på med kläder & rusa ner för att hämta hem lillskrutt! Så hängig han var! Mammas hjärta. Pratade lite ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 21:56

Väldigt besviken på människor som lovar saker - men aldrig kan hålla det..   Varför ens lova? ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 07:46

Jag är tacksam. Jag är tacksam över att familjen Lund existerar.   Jag & Emil har hängt ihop länge. Med åren så har jag lärt känna en sån fin & härlig familj/släkt. Familjen Lund har med åren alltid funnits till hands för mig, vilket jag är tac...

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards