Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

can't stop love.

Av Linda Lindqvist - 25 augusti 2010 20:34

Världen & livet är inte lätt.

Livet är en gåta jag aldrig kommer finna svaret på.

Men istället för att göra allt så komplicerat, så tar jag allt som det kommer

och jag lever för dagen. Jag tar för mig av livet & jag lever för allt som är bra..


Varför?

För man lever bara en gång. Istället för att vara knök-full av negativ energi och negativa tankar&känslor så tar jag vara på tiden.

Jag umgås inte med folk på samma sätt längre, jag öppnar mig inte lika mycket som jag gjorde förr, jag är samma Linda - men jag visar mig inte på samma vis.


Istället för att ränna omkring varje helg så tar jag hellre en bok, tänder ljus & kryper ner i soffan och myser.

Istället för att skaffa barnvakt & följa med ut och festa, så tar jag hellre med mig mitt barn på något roligt och har film-mataton på kvällarna och poppar litervis med popcorn.


Jag tar vara på det fina. Jag har så mycket fint i mitt liv som jag aldrig skulle byta bort. Jag har haft allt för många "energi-tjuvar" i mitt liv som jag sparkat ut med huvudet före - för jag är starkare än ni.


Jag har haft det tufft en period i mitt liv, och det varade i många år.

Vad hände sen? Jag tog tag i det - gav mig fan på att jag skulle lyckas. Jag mådde ännu sämre än tidigare i början, men nu.. nu står jag stadigt, väljer mina val efter vad hjärtat säger - chansar ibland, handlar fel ibland.. men det gör alla. Ingen är perfekt.. vad perfekt nu betyder?


- - -


Jag älskar, jag är älskad.

Och jag är tacksam.

[v]

 
 
Johanna

Johanna

25 augusti 2010 21:43

Fint skrivet! :) Jag ska läsa klart/läsa upp gymn... Nu svenska B engB religion och historia. Känns verkligen blandat just nu.. haha Lämna Felicia på dagis och sådant. Men det är bara att kämpa på - får ju någonting jag vill sen och har bra mycket bättre chanser till vettiga jobb!!
Ha det fint!

http://mylife-mydreams.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 20:03

Denna blogg kommer tas bort. Ny blogg finns på www.Powder.bloggplatsen.se ...

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 13:35

Hej & hå! 7.30 kom mamma hit imorse & var hemma med Hugo medans jag traskade iväg till skolan för att göra ett prov som gick sisådär.   Kom hem igen strax före klockan 10, och då sov Hugo fortfarande. Klockan 11.40 slog han upp ögonen.. feber...

Av Linda Lindqvist - 13 september 2010 17:44

Hittils har födelsedagen varit bra! Nästan.   Vid 9.30-tiden ringde Hugos fröken från skolan. Hugo hade kräkts jättemycket & hade feber. Fort på med kläder & rusa ner för att hämta hem lillskrutt! Så hängig han var! Mammas hjärta. Pratade lite ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 21:56

Väldigt besviken på människor som lovar saker - men aldrig kan hålla det..   Varför ens lova? ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 07:46

Jag är tacksam. Jag är tacksam över att familjen Lund existerar.   Jag & Emil har hängt ihop länge. Med åren så har jag lärt känna en sån fin & härlig familj/släkt. Familjen Lund har med åren alltid funnits till hands för mig, vilket jag är tac...

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards