Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Tisdagkväll.

Av Linda Lindqvist - 17 augusti 2010 18:54

Godkväll i stugan!

Hoppas alla haft en bra dag!

 

Min dag har varit finfin. Började dagen med att vakna av väckarklockan 5.45 (!). Det var mindre roligt. Lämnade Hugo på skolan klockan 7.00 & började jobba klockan 7.30 Dagen gick smidigt & fort, och sedan sa det bara "vips" så var klockan 14.00 och det var dags att röra mig hemåt.

 

Hämtade Hugo på skolan 14.30, och sedan dess har vi storstädat, byggt med lego & tvättat. Har tvättid fram tills klockan 21.00, så nu hänger allt i torkrummet/torktummlaren så det ska hämtas sen.

 

Regnet öser ner. Det känns att hösten är på G. Det är kallare på kvällarna & man börjar få liiite höstkänsla när det blir mörkt tidigare än vanligt.

Min absoluta favorit-årstid är hösten. När jag får tända alla mina levande ljus på kvällarna & kura in mig i en filt och dricka varm choklad och läsa en bra bok. Eller pälsa på mig varma kläder & ta en lång promenad bland nedfallna löv & bara andas in frisk luft. Jag är en höstmänniska. Jag förstår inte hur folk kan bli deppiga til hösten :)

 

Hugo sitter i badet & plaskar omkring. Ska snart skrubba ren skit-ungen & ta upp honom så vi kan äta kvällsfika & sedan förbereda inför nattningen.

 

Annars då? Allt känns bra och flyter på i en bra takt. Jag är nöjd så gott som jämt & jag trivs bra.. det är huvudsaken :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 20:03

Denna blogg kommer tas bort. Ny blogg finns på www.Powder.bloggplatsen.se ...

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 13:35

Hej & hå! 7.30 kom mamma hit imorse & var hemma med Hugo medans jag traskade iväg till skolan för att göra ett prov som gick sisådär.   Kom hem igen strax före klockan 10, och då sov Hugo fortfarande. Klockan 11.40 slog han upp ögonen.. feber...

Av Linda Lindqvist - 13 september 2010 17:44

Hittils har födelsedagen varit bra! Nästan.   Vid 9.30-tiden ringde Hugos fröken från skolan. Hugo hade kräkts jättemycket & hade feber. Fort på med kläder & rusa ner för att hämta hem lillskrutt! Så hängig han var! Mammas hjärta. Pratade lite ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 21:56

Väldigt besviken på människor som lovar saker - men aldrig kan hålla det..   Varför ens lova? ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 07:46

Jag är tacksam. Jag är tacksam över att familjen Lund existerar.   Jag & Emil har hängt ihop länge. Med åren så har jag lärt känna en sån fin & härlig familj/släkt. Familjen Lund har med åren alltid funnits till hands för mig, vilket jag är tac...

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards