Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

borta

Av Linda Lindqvist - 1 februari 2010 22:10

Jag har så många fantastiskt fina människor omkring mig..

..men ändå så har jag aldrig känt mig så ensam.


Jag har växt. Jag har växt nå' fruktansvärt. Jag har en självkänsla som står högt & jag har ett självförtroende som slår det mesta. Jag har funnit "mig" och jag har lärt mig att leva med mig själv trots mina brister. Brister har alla, och jag har lärt mig att leva med mina istället för att försöka göra mig själv "perfekt".


På min knöliga, vingliga & sneda väg har jag lärt mig mycket. Det har tagit många år för mig att ta mig dit jag är idag. Jag har rest över dom högsta bergen & i dom djupaste vatten. Jag har fightas med dom svåraste stormar och dom hetaste öknar. Men.. jag har aldrig, aldrig givit upp hoppet! Jag har vuxit på min motgång & jag har lärt att allt kan ske. Jag har haft många fina stunder också, men som kanske alla vet så bortser man från dom fina stunderna om jag jämför med kampen man gått igenom. Jag har kämpat för mina stunder, dom har aldrig kommit i medvind.


Jag tar som ett exempel, min lillasyster. När hon kom hit med brustet hjärta & tårar i ögonen som aldrig slutade rinna. Jag kände sån smärta när jag såg henne lida. För hon kunde verkligen visa mig hur otroligt kasst hon mådde. Jag beundrar henne skarpt för det! Hon står för sin smärta.. och vad gör jag? Hennes storasyster? Jo, jag gömmer mig. Jag gömmer mig konstant hela tiden! Vilken dålig förebild jag är.


Mitt liv idag borde se perfekt ut. Jag är lycklig, förfan! Jag har ju allt som jag strävat efter i så otroligt många år. Jag satte upp en bild framför mig för många år sedan hur jag ville leva - och här står jag nu, med allt jag någonsin kunnat önska mig. Varför är jag inte nöjd?


Jag har somsagt så många fina människor i min omgivning. Jag är tacksam över det & jag älskar er allihopa upp till stjärnorna & tillbaka.

 
 
Anna L

Anna L

2 februari 2010 19:51

Jag önskar att du kunna sluta gömma dig för den smärta du egentligen bär på, både för din egna skull och för andras. Jag vet egentligen hur det är med dig, men det känns ofta som om att du sopar dina problem under sängen istället för att ta itu med dom. En vacker dag kommer det att brista.. Och då brister det rejält. Säger det inte för att vara dum, utan för att även fast det blev som det blev med den väskap vi hade så bryr jag mig om dig. Tänker på dig varje dag, både på gott och ont. Sköt om dig.

http://lundanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 20:03

Denna blogg kommer tas bort. Ny blogg finns på www.Powder.bloggplatsen.se ...

Av Linda Lindqvist - 14 september 2010 13:35

Hej & hå! 7.30 kom mamma hit imorse & var hemma med Hugo medans jag traskade iväg till skolan för att göra ett prov som gick sisådär.   Kom hem igen strax före klockan 10, och då sov Hugo fortfarande. Klockan 11.40 slog han upp ögonen.. feber...

Av Linda Lindqvist - 13 september 2010 17:44

Hittils har födelsedagen varit bra! Nästan.   Vid 9.30-tiden ringde Hugos fröken från skolan. Hugo hade kräkts jättemycket & hade feber. Fort på med kläder & rusa ner för att hämta hem lillskrutt! Så hängig han var! Mammas hjärta. Pratade lite ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 21:56

Väldigt besviken på människor som lovar saker - men aldrig kan hålla det..   Varför ens lova? ...

Av Linda Lindqvist - 10 september 2010 07:46

Jag är tacksam. Jag är tacksam över att familjen Lund existerar.   Jag & Emil har hängt ihop länge. Med åren så har jag lärt känna en sån fin & härlig familj/släkt. Familjen Lund har med åren alltid funnits till hands för mig, vilket jag är tac...

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards