Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Linda Lindqvist - 3 februari 2010 18:40

Humm, vilken dag!

Jag skulle vilja veta varför kvinnans kropp är som den är. Jag är världens hormonspöke just nu. Idag har det varit en riktig skitdag! Jag har hoppat mellan att skratta, gråta, varit riktigt förbannad, varit småirriterad.. allt. Jag får lite panik när det blir så! Man vet liksom inte vad kroppen håller på med & jag vet inte hur jag ska hantera det. Vilken skitdag!


Hursomhaver. Jag tog upp Hugo ur badet för en liten stund sedan och nu sitter han & äter kvällsfika. Sedan är det läggdags för lillskrutt & jag ska krypa ner framför TV:n och bara finnas till. Har som sagt varit en riktigt jobbig dag idag.


Imorgon ska Hugo ha sprutan också. Så Rossa kommer över hit efter fyra någongång så vi får hjälpas åt med det. Vad som sker sedan har jag ingen aning om! Noll planer, som vanligt. På fredag eftermiddag ska vi iallafall ner på stan för då ska Hugo till frissan.. han är så långhårig nu! Får håret i ögonen hela tiden & han blir irriterad över det, så det blir att kapa av en hel del från skallen på honom . Han är sååå fin när han är nyklippt! :)


Nä, nu ska jag krypa ner i mjukiskläderna & sedan stoppa älskling i säng.

Av Linda Lindqvist - 3 februari 2010 08:04

Godmorgon!

Jag är trött.. skit trött!


Hugo kröp upp i min säng tiiiiiiiidigt imorse. Han hade smått panik pga en dröm. Han hade drömt att hans filt bredvid sängen hade fått ögon och börjat leva. Blev lite full i skratt men förklarade för honom att filtar inte är levande. Efter en stund somnade han om & vi låg och trängdes alla tre i min säng.. det är en kamp att ha två karlar i sängen, kan jag säga.


Denna morgon har varit lite upp & ner. Hugo har trottsat till max & vägrat allt jag sagt till honom, och istället gjort tvärtom. Det är guld att vara mamma, men ibland önskar jag att han var lite mer medgörlig vissa gånger. Han är envis, trottsig och testar verkligen gränserna till max! Man borde ha fått en garanti på förlossningen för att kunna lämna in ungen på service om det är något fel på dom! Ibland undrar man :-) Älskar honom ändå.


Igårkväll knölade jag & älskling ner oss i ett skumbad. Tände ljus & bara slappade! Det är lyx. Att bara slappna av tillsammans med någon man tycker om väldigt mycket, det är lyx! Ställde oss sedan och lagade mat strax före 23.00 därefter stupade vi i säng o slocknade ganska direkt. Trötta som idioter!


Uh, fortfarande trött som en idiot är jag också. Skulle kunna sova några dygn till!


Ikväll blir jag ensam hela kvällen när Hugo har somnat. Älskling har match. Det är bra med ensamtid ibland! Som den ensamvarg jag är så behöver jag tid själv ibland. Känner liksom inte för att umgås med någon nu för tiden heller. Dom enda jag umgås med är Sandra & Johan.. Emil dyker upp här lite då och då för en kaffe också, men mer än så umgås jag inte. Jag har ingen lust längre & har helt tappat tron på äkta vänskap.. det finns liksom inte i min värld längre!

Och tur är väl de, egentligen. Då slipper man bli sviken o sårad igen!


Nu ska vi börja göra oss klar och begé oss iväg till dagis.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards