Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2010 22:32

Tänk vad ens hjärta kan vara fyllt av så mycket kärlek till ens familj.

 

Till och börja med, så har vi min pappa, Ronny.


Han är en människa med hjärtat på det rätta stället! Jag har alltid varit "pappas flicka". Det har alltid varit vi. Våra Norge-resor är något som inte känns rätt med någon annan än min pappa. Hans dörrar står alltid öppna för mig och Hugo. Han gör allt han kan, och ännu mera, för oss. Han är en varm & trygg person som alltid får mig att skratta. Han (tillsammans med min mamma) har givit mig en trygg uppväxt och har verkligen kämpat genom eld och vatten för mig & min syster. Dom har alltid givit oss det bästa - och det är jag tacksam för.

Min pappa är verkligen den bästa pappan/vännen man kan ha!


Min mamma, har precis som min pappa, gjort allt en mamma kan göra för att få sina barn att känna sig trygg. Hon fanns/finns alltid med öppna armar när det behövdes. Hon är en varm & kärleksfull mamma som gör allt - hon överöser med kärlek, kramar & varma ord. Hon ger alltid en hjälpande hand och hon är den finaste människa jag vet. Hon är vacker rakt igenom.


Min syster, Ida.


Hon är en av få som jag är väldigt stolt över. Hon är en stark tjej som alltid lyckas på något vis. Jag & Ida har aldrig varit dom typiska syskonen som ständigt bråkat & slagits. Visst hade vi våra fighter som små, men vi har alltid växt "ihop" och inte isär. Det jag känner - känner hon. Det hon tänker - tänker jag. Och så vidare. Hon är min stolthet & jag älskar henne av hela mitt hjärta o ännu mer.


  


Vilken tur jag har haft & fortfarande har .

En sån trygghet, en sån sjujäkla massa kärlek.


Sedan har vi mina andra stora kärlekar här i livet´

som gör livet värt att leva .


Min älskade, fina son Hugo.

Världens finaste lilla Diaz.

Min kära vän Sandra.

Min finaste o bästa killkompis som bara är.. BÄST. Matthias.


- - -


Jag bara älskar.


Av Linda Lindqvist - 22 juni 2010 20:29

Undra om man skulle försöka ordna någon form av inflyttningsfest nu i sommar?

 

Har fan inte bestämt mig! :-)

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2010 19:20

Godkväll!

Nu har jag äntligen slagit ner röven och kommit till ro, så nu kan jag skriva några rader.


Jag jobbade idag mellan klockan 7.30 - 15.00, och dagen idag har minst sagt varit kaos. Allting har hänt på samma gång, på tok för mycket, och personalen har verkligen haft fullt upp från början till slut. När jag fick min efterlängtade rast & kunde pusta ut en stund så kände jag hur mitt huvud var påväg att explodera.


Men vi i personalen har ett sånt fruktansvärt bra teamwork & vi kan också ha roligt tillsammans även fast alla håller på att dö av utmattning. Vi hjälper varandra & har bra personkemi allihopa! Det är positivt & bra!


När klockan äntligen slog 15 så satte jag mig på cykeln & trampade hemåt. Hämtade kärleken på dagis & han ville vara ute och leka med grabbarna. Jag fick besök av Sandra och Diaz & det blev lite kaffe i vanlig ordning och lite struntprat. Hon är fantastisk, den tjejen!


Dom knatade hemåt vid 17.40 (?) tror jag. Hugo fick vara ute och leka tills 18.30, då jag ropade in honom. Han kom in & jag slängde in honom i duschen - vilken lortgris! :) Vi stod och skrattade när vi såg hur lorten verkligen rann av honom! All sand, jord, gräs.. men vad tusan, han är barn och det är sommar! Då är det dusch/bad varje kväll som gäller. Barn ska vara lortgrisar! :-)


Jag har tvättat sedan klockan 17.00 och ska fortsätta fram tills 21.00 Har bäddat rent på sängarna och lite sånt också. Hur gott är det inte att lägga sig i en ny-renbäddad säng efter att ha tagit en härlig dusch? Fantastiskt!

 

Imorgon jobbar jag mellan 15 - 21.15. Hoppas på lite lugnare tempo imorgon!


Nu ska jag snart stoppa ner Hugo i sängen, han sitter och kikar på Lejonkungen och äter kvällsfika. Han börjar ju sent på dagis imorgon så lite längre får han vara vaken! :)


Nej, nu ni. Nu ska jag fortsätta med tvätten & sätta igång med nattning av lillgris. Ha en fortsatt bra kväll - mer bloggande imorgon!

 

  

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2010 18:23

Vad ska man säga om den här dagen?

Jo.. FY FAN!


..och än är inte dagen slut.

Skulle kunna sova en vecka nu!


Bloggar mera ikväll när Hugo har somnat´ om orken finnes.

Av Linda Lindqvist - 22 juni 2010 06:16

Godmorgon.

Får bli ett kort inlägg.


Var hemma ca 21.40 igår. Efter mat i magen & en dusch så kom jag i säng strax efter 23.00 Det känns i kroppen! Börjar jobba 7.30 idag & ska snart väcka Hugo som sover som en stock. Han ska vara på dagis klockan 7.00 Slutar 15.00 idag & då står tvätt och städ på schemat! HAR INGEN LUST! Fy.


Men imorgon jobbar jag kväll igen så man får lite tid på förmiddagen att dona!


Nu ska jag väcka min lilla kärlek! <3

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards