Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Linda Lindqvist - 19 juni 2010 16:45

Slänger in ett snabbt inlägg medans jag väntar på att plattången ska blir varm :)


Tar bussen in till Gävle om lite mer än en timme. Ska hem till Emma i Gävle på lite festligheter, så det ska bli trevligt.


Ska göra mig iordning nu och sedan ta min gröna påse & vandra till bussen ;)

Tur att jag får hämtning ikväll - VÄGRA BUSSAR PÅ KVÄLLAR/NÄTTER!

Av Linda Lindqvist - 19 juni 2010 09:48

Godmorgon!

 

Nu i skrivande stund så ligger Hugo fortfarande och sover. Egentligen så skulle Rossa hämta honom runt klockan 9, men jag ringde & sa att Hugo fortfarande sov och att han behöver sova ut eftersom han har varit på dagis från 6.30 denna vecka då Rossa haft förmiddag. Så det blev först bestämt att Therese (Hugos farmor) skulle hämta honom klockan 10, men han sover fortfarande så nu blev det sagt 11 istället. (Ja, han lever.. har varit in & kikat på sömntutan *s*).


Idag är det lördag. Har inte planerat dagen särskillt mycket. När Hugo har åkt ska jag ta en lång, skön dusch. Sedan har jag två alternativ att hitta på ikväll. Båda inkluderar alkohol & båda sakerna kommer att hittas på i Gävle, så vi får se. Ekonomin ser ganska kass ut nu, så det kan hända att jag bara blir hemma och ser dum ut också. Måste bestämmas innan systemet stänger klockan 15 iallafall :)


Dom två första dagarna på jobbet gick utmärkt. Jag känner att jag kommer trivas & personalen är jättemysig, allihopa! Så det kommer nog att bli en toppensommar. Jobbar måndag-fredag nu i veckan och av dom dagarna så är det tre kvällar. På midsommarafton jobbar jag bara till klockan 13, så det blir bra.


Nu vaknade Hugo.. lillgrisen :)

 

På midsommarafton har jag Hugo. Underbart mys! Då ska vi åka upp till järbo och tillbringa dagen & kvällen hemma hos mamma med lite grillning och kubbspel. Och jag hoppas vädret tillåter lite bad i poolen och en massa härlig sol!

Men vi är ju i Sverige & då existerar inte solen när man vill.


Fick en liten "pratstund" med Matthias igår. Efter lite SMS:ande och snack på MSN så kände jag mig bättre. Var väldigt nere igår & ville bara bort härifrån. Vilken tur att jag har en sån fin vän som honom.

  


Jag tycker synd om människor som aldrig lär sig. Såna som aldrig kan glädjas åt andras lycka. Jag har tagit upp det förr, och tar upp det igen. Såna människor är det fruktansvärt synd om. Och att dom måste få uppmärksamhet genom att göra stora fel som dom kommer att ångra. Genom att ta något som är någon annans. Eller åtminstonde försöka ta något som "tillhör" någon annan.

Det är hemskt. Jag älskar när det går framåt för någon annan & kan glädjas med den människan. "Nästa gång kanske det är min tur, men vad roligt att någon annan får chansen att vara lycklig & känna glädje" brukar jag tänka.

Om man inte kan glädjas för andra, kan man då glädjas åt sig själv sen?

Nä, fy. Såna människor saknar helt självrespekt & respekt för andra.

Vilken tur att jag har sagt upp kontakten med dom människorna som var/är såna.


Ha en fin dag.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards