Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 20:17

- det går en väg genom livet mitt som jag följer. jag har ett mål och en tid .


Jag är tacksam för allt. Jag har så fina människor i min omgivning.


Jag har en fantastisk son som förgyller mina dagar med solsken. Han är en riktig "Emil i lönneberga", det är bus och hyss 98 % av hans vakna tid. Jag suckar minst 1.000 gånger per dag pga hans bus och hans envishet. Men han är speciell, han är mitt barn, han är något som jag & hans pappa skapat. Det vackraste som finns.


Har en fin vän, Sandra, som jag inte känt särskillt länge. Sedan januari. Men det känns som att vi känt varandra i åratal. Kanske är det för att våra barn är bröder som vi har kommit så nära varandra, eller för att vi bara matchar varandra? Jag vet inte, men hon är speciell den tjejen. Och att få vara en del av min sons bror, som inte ens är min egen, betyder mycket för mig.


Har helt underbara föräldrar som verkligen gör allt för mig och Hugo. Dom finns till 100 %, alla tider på dygnet. Dom kommer när jag behöver dom, om det så är mitt i natten (det har dom bevisat). Dom gör allt i sin makt för att vi ska må bra, dom är värd allt det bästa i hela världen & jag är tacksam att jag fått växa upp i en sån lugn & trygg familj så fylld av kärlek och lugn. Det var aldrig bråk, skrik eller någonting hemma hos oss. Vårat hem var alltid överfyllt av kärlek, kramar och varma ord.


Har världens bästa killkompis, Matthias. Nu ses vi allt för sällan, men det har sina orsaker. Jobb, flytt, rust, barn.. men vi vet ändå att man finns där om man behöver varandra. Jag gick igenom en hemskt svår period i livet tidigare i år & det var han som fanns för mig. Det var han som kom när jag behövde en axel att gråta emot, eller bara en tröstande kram. Vi matchar också varandra perfekt. Vi är precis lika crazy, störd i huvudet & korkad. Men samtidigt så har vi våra seriösa stunder och kan prata om allt. Och då menar jag verkligen allt.

Han är en oslagbar vän & kommer alltid att bo i mitt hjärta.


Jag har också en lillasyster. Vi är också precis lika idiotiska. Samma humor, samma idiotiska grejer för oss! Men hon är en fantastisk person som jag är väldigt stolt över! Hon är duktig & hon är klok.

"du är min tvillingsjäl som förstår mig utan ord.

du är mitt stora stöd, mitt ljus på denna jord.

du är min tvillingsjäl som vandrar samma väg som jag."

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 19:37

Det är tomt & tyst. Lillkärlek är hos sin pappa. Mitt hjärta värker, trots att han är bara 50 meter ifrån mig knappt. Men ändå! "/


Har dammsugit & grejat sedan han gick. Gjort lite mysigt här hemma. Jag trivs verkligen här! Jag trodde att det skulle ta väldigt lång tid för mig att känna mig "hemma" här, eftersom jag trivdes så fruktansvärt bra i min gamla lägenhet. Men jag känner att det här är mitt hem nu.. det är perfekt! :-)


Ska snart åka & hyra film och köpa en massa godis och bara kura ner mig i soffan och ha det gott ikväll! Ha en bra kväll ni oxå :)

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 13:41

Har hunnit med lite skoj nu på förmiddagen :)

Satt upp gardinfästen i vardagsrummet, så nu är det gardiner i båda fönstren där inne. Och igår kväll satte jag upp alla tavlor, ljushållare & dyligt på väggarna.


Var ner på ICA för en stund sedan för att köpa ljus . Så nu sitter det fina ljus i ljushållarna . Jag är nöjd .


Hugo är ute och leker med grabbarna. Han ska hem till Rossa runt 17, så vad jag ska roa mig med vet jag inte . Sitta och uggla .


 


Min fina grabb på studenten! :-)  

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 09:25

Godmorgon Söndag!

Jag älskar söndagar! Det klassas som en riktig slapp-dag utan måsten.


Hugo kom hem runt 01.30 inatt, trött som tusan men han hade sovit större delen av vägen hem i bilen. Bäddade ner honom i sängen efter att han berättat om hur roligt han haft på konserten, och visat sin Kiss t-shirt han köpte på konserten. Han somnade bums! Han vaknade klockan 9.00 och sitter nu och tittar på film i sitt rum.


Vad vi ska göra idag är o-klart. Solen skiner och jag hoppas det håller i sig idag.

I eftermiddag åker han hem till Rossa och då sätter pappaveckan igång. Vi har haft en riktigt mysig vecka tillsammans. Tagit vara på tiden & bara myst tillsammans. Det här var ju min sista lediga vecka tillsammans med honom. På torsdag sätter jobbet igång och jag jobbar i 10 veckor framåt.

Då blir det mindre tid tillsammans eftersom jag även jobbar kvällar, och får då knappt träffa honom :/


Jag är trött. Skulle kunna lägga mig och sova ett par timmar till. Ögonen hänger inte riktigt med, och inte hjärnan heller. Men icke! Frukostdags & hitta-på-något dags snart. Men först en dusch så man vaknar till liv! :-)


Ha en bra dag.

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 00:55

OK. Men jordens sämsta kamera med världens skitigaste lins så har jag nu knäppt efterbilder på dom två rummen som är helt klara. Eller det ska upp hyllor på lång-väggen i vardagsrummet, bara. Men låtsas att ni ser dom på bilderna ;)


Två före bilder på mitt groteska sovrum.

 


Efterbildersovrummet.


      


   Före-bilder vardagsrummet.

 

 


Efterbilder på vardagsrummet.

 

      

 

Bra, smart.. såg nu att nå'n jävla plast-rullgrej står på tv:n.

OCH NEJ, JAG SKAFFAR INTE PLATT-TV. Tycker det är bögigt, fult & förbannat löjligt ;-)  


Resten av rummen kommer när dom är färdigfixad :)

Av Linda Lindqvist - 13 juni 2010 00:04

Idag har jag haft en dag fylld av känslor & annat trams.

Jag har funderat, spekulerat, skrattat, gråtit, varit arg, varit fruktansvärt ledsen.. allt nästan på samma gång.


För ibland.. ibland saknar jag det som var. Det som en gång fanns, en kort tid, då jag trivdes och verkligen blev beundrad för den människa jag är. Att bli sedd med ögon som accepterar och förstår och läser mig utan att behöva säga ett ord.


Meeeeen.. som mitt motto lyder "shit happens, life goes on".


Sitter & lyssnar på en massa gammal musik. En massa gammal kärleksmusik-trams. Men vadfan, ibland vill jag bara vara nykär igen.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards