Alla inlägg under februari 2010

Av Linda Lindqvist - 25 februari 2010 14:36

Nu ska jag hämta lillprinsen på dagis & sedan ska vi ut på äventyr!


..& imorgon ska jag försöka möblera om litegrann i lägenheten. Förutom i hallen.. där finns inte så mycket att ändra på :P



Av Linda Lindqvist - 25 februari 2010 12:43

Hallådär.


Har inte särskillt mycket att skriva idag. Hugo har gått & blivit snorig o jäklig han också, men jag får hoppas att han slipper feber och elände bara! Usch.

Men han är ändå på dagis idag & jag ska hämta honom snart. Vi har ju planer för dagen :)


Just ja. För några dagar sedan klickade jag mig in på en sida där dom säljer mineral-foundation & puder. Så jag beställde hem prover för 10 :- /st för att prova vilken som passar min hudfärg bäst. Och jag provade dom & verkligen älskade en av dom. Så nu har jag beställt en stor burk med puder.. har nog aldrig varit så nöjd med en foundation någonsin, och ett + är ju att det är mineraler i det.. så det kändes inte allt lika "tungt" & kladdigt i ansiktet som det brukar göra när jag använder min flytande foundation. Så jag får väl hem den stora burken om några da'r :)


Nu ska jag dona lite.

Av Linda Lindqvist - 24 februari 2010 18:57

Wehoo.


Hoppas dagen har varit bra. Min dag har varit helt OK. Dock har jag varit utan Hugo hela dagen "/ Vi skulle ha åkt till Järbo tillsammans med Emil för att skotta hos mamma, men jag fick jordens huvudvärk och sa att vi skulle stanna hemma istället. Men Emil bad om att få ta med sig Hugo ändå, så han fick väl göra det då :) Mormor och morfar kom också upp till mamma, tydligen.. så mormor roade Hugo.


Imorgon ska Hugo bara gå på dagis fram till klockan 12. För sen ville Emil att han skulle följa med ut och åka traktor med honom. Dom skulle skotta av taket hemma hos familjen Lund, så Hugo skulle få följa med i traktorn. Jag tar en promenad dit när Hugo blir hämtad här av Emil. Annars kommer han väl mest att vara i vägen där nere. Kanske drar på mig ett par täckbrallor och ger mig upp på taket och hjälper till jag också. Men då lär väl hela familjen Lund ligga på backen och dö av skratt när jag klantar mig och ramlar ner. "KOM NER FRÅN TAAAAAAAKET, KOM NER TILL MIG. AJABAJA DRUMMEL, AKTA TAAAAAAKET!"


Nu ska jag ta upp Hugo från badet, och sedan invänta Johan som är och besiktar bilen. Sen blir det TV (som jag för övrigt haft sönder dosan till) och bara slappa.


- - -


Giiiiiiiiiiiiissa om jag längtar till Norge-resan då!? Herregud. Snart är det dags!

Förra året när jag var där med Emil så regnade det HELA veckan. Men vi hade roligt ändå! Det kommer regna i år också, det lovar jag. Det regnar alltid när jag är där!

Nästa gång jag åker så ska jag åka själv när jag har fått körkort. Eller själv och själv.. jag ska försöka lura med mig den yngsta familjemedlemmen i familjen Lund också (om man bortser från Nisse *s*).. det har jag tjatat om i tre år snart :)


Ha en trevlig kväll alla góa!

Av Linda Lindqvist - 24 februari 2010 15:48

Hallådär!


Det var varit fint väder idag. Solen skiner, men fyfan vad kallt det är ändå! Tänk om man kunde vakna av att få solen i ögonen, men att det är +20 ute. Härligt. Men det lär väl dröja, antar jag!


Det har varit en bra dag idag! I förmiddags drog jag mig ner till Stensätra för att träffa Inga-lill igen, och jag måste säga att det var så härligt att träffa henne igen! Den familjen har alltid varit som en extra familj för mig, och hon är så fantastiskt mysig, den kvinnan. Så det betydde mycket för mig att få sätta mig ner och dricka lite kaffe och prata skit :-) Jag hoppas det blir fler gånger!


Efter någon timmes snack så blev det en sväng på banken. Sedan hem och dricka mera kaffe och bara slappa fram tills jag skulle hämta Hugo på dagis. Men hann inte ha honom många minuter förän Emil ville ha med honom till Järbo. Så dom är där nu och skottar snö hos mamma eftersom mamma och peter är utomlands. Så han kommer väl hem om ett tag, antar jag :-)


Annars då? Halsen värker fortfarande och känner mig hängig och klen. Men förhoppningsvis går det över snart.

Av Linda Lindqvist - 23 februari 2010 13:14

Gaaaah, vad jag hatar att vara klen och jävlig. Känner fortfarande av halsen och kroppen är fortfarande seg som tusan. Men naturligtvis blir det ingen vila. Tvätten behövde tvättas, disken behövde diskas och det behövde dammsugas pga alla fjädrar/dun efter fåglarna som sprätter omkring + att dom skvätter omkring så förbannat med fågel frön när dom äter. Vilken aktiv sjukstuga! Huh.


Ska begé mig till dagis om en stund och hämta hem Hugo. Har ingen aning om vad dagen bjuder på efter han har kommit hem. Det är bra att han är stor nog för att roa sig själv och förstår när jag är klen.


Imorgon förmiddag ska jag iallafall begé mig till stensätra för att besöka Inga-Lill. Det var väldigt länge sedan jag träffade henne, så imorgon tar jag en tripp dit för att hälsa på. Därefter blir det en tur till biltema för att kika lite, och efter det ska jag fanimej ha MAX mat. Äntligen!


På fredag är det planeringsdag på dagis så Hugo är ledig. Så fredag, lördag & söndag blir han ledig, naturligtvis. Så vi ska försöka komma på något kul att göra i helgen. På fredag kväll blir det iallafall fredagsmyyyys som vanligt. Då hyr vi väl en film och köper hem lite gott.. däremot lördag & söndag är planlösa! Det visar sig vad vi hittar på för galenskaper.


Ska fortsätta med tvätten nu - men bjuder på en sjukt hemsk bild sedan min tid på smultronbacken 21 . Hähä .


  

Av Linda Lindqvist - 23 februari 2010 08:15

Gooodmorgon.

Hoppas alla har sovit gott!


Jag sov som en stock inatt. Har nog endast vaknat en gång, och det är väldigt ovanligt eftersom jag brukar vakna många gånger.


Hugo kom upp ur sängen 7.30, inprincip precis när klockan ringde. Nu har han precis ätit frukost & sitter och kikar på barnprogram. Klockan 9.00 ska han vara på dagis så jag ska snart försöka få på honom lite kläder.


Idag står det tvätta på schemat. Uuh, vad tråkigt! Har ingen som helst lust.. och som ett plus i kanten så måste jag gå ner på ICA innan tvättiden som börjar klockan 11.00 Måste handla sköljmedel. Men det är inte direkt lockande att begé mig ut i den här is-kylan.


Hugo är skitmallig för sin lösa tand han fått. Hähä, ska bli roligt att se hans ansiktsuttryck när han tappar den. Jag minns när jag tappade min första tand.. då var jag 5 ½ år. Världens glugg hade man efteråt! Schnygg.

 


Nu ska jag plocka fram kläder åt Hugo /

Av Linda Lindqvist - 22 februari 2010 17:57

Godkväll.

Hoppas alla har haft en bra dag. Min dag har varit super, förutom att halsen håller på att säga upp sig & att kroppen är klen som bara den. Hmpf!


Hugo sitter & äter kvällsfika här bredvid mig. Rostade smörgåsar med messmör på. Uh! Äckligt. Men han är helt crazy i messmör så han lär väl äta äcklet, då!

Tog upp honom från ett 1 ½ timmes (!) långt bad nyss. Herregud, hur kan man bada så länge? Jag älskar att ligga i badet, men jag fixar inte längre än en halvtimme. Gissa om han var skrynklig när han kom upp!

 


Jag ska natta Hugo mellan 18.30 - 19.00 tiden. Jag har blivit tvungen att börja natta honom väldigt tidigt på kvällarna nu för tiden, för annars kommer han inte upp på morgonen.. han är väldigt morgontrött. Så om han somnar 19.00 så får jag ändå inte upp honom klockan 7.00 på mornarna. 12 timmars sömn! Åh, tänk om man kunde sova så länge i sträck! Det vore ju guld. Själv vaknar jag 50 ggr/natt.


Anyway. När Hugo har somnat så ska jag lyxa lite här i "sjukstugan". Tänkte ta ett varmt skumbad med lite tända ljus.. och så tänkte jag göra en hårinpackning till min risbuske till hår! Huuh. Sedan ska jag göra en kopp varm choklad eller två. Får skippa kaffet idag.. dricker jag kaffe efter klockan 18 på kvällarna så somnar jag aldrig.


Nu blir det bolibompa-kikande med Hugo & sedan läggdags för honom.

Av Linda Lindqvist - 22 februari 2010 16:04

Hallådär.


Har verkligen varit supertrött idag, så har inte blivit nå' bloggande när Hugo har varit på dagis. Huvudvärk till tusen har jag haft också + att jag börjar känna av halsen. Jag hatar att ha halsont. Jag har hellre magsjuka eller nå't sånt. Men f-n inte ont i halsen.. man känner sig ju totalt handikappad.


Idag for jag & Emil ut och övningskörde lite. Och säger bara det - fytusan vilken obehaglig bil att köra. Saab turbo, det är obehagliga grejer det. Men fram kom jag & kul var det :-)


Hämtade Hugo klockan 15 från dagis, och nu sitter han i ett bad och plaskar. Vill att det ska bli kväller och lite mörkt ute så jag kan tända lite ljus och ha myskväll med min lilla darling´. Så mysigt att krypa ner i soffan tillsammans med honom och titta på bolibompa och prata om dagen som gått.


Hoppas att nattningen ikväll går smidigt. Är så sanslöst trött idag så jag vet inte vad! Blir tidig kväller för mig + en massa alvedon så man kan sova som folk. Förstår inte varför jag alltid börjar bli sjuk när Hugo är hemma. Det är väl bättre att jag är sjuk när jag är barnledig så jag kan lägga energin på Hugo när jag har honom hos mig.


Nu ska jag titta till mitt plask-troll, sedan sortera tvätt. Ska tvätta imorgon - puh!


PUSS!

  

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards