Alla inlägg under februari 2010

Av Linda Lindqvist - 2 februari 2010 17:25

Hallådär.


Vilket deppigt inlägg det blev igår! Huh.. nästan för deprimerande. Men ibland behöver man få ur sig lite tok som finns i hjärnan och bara snurrar.. även om folk som läser kanske inte förstår vad jag menar, så behöver jag skriva av mig lite av allting som snurrar omkring.


Nu känns det som att min kropp håller på att gå i bitar. Jag ska ha mens imorgon, förhoppningsvis.. den verkar bli lite sen tydligen. Och så har mina leder börjat göra rejält ont igen. Dags att börja knapra led-medicin igen! Men ont i kroppen får jag gärna ha.. huvudsaken psyket är som det ska & det är det nu också! :-)


Anyway. Sandra kom över vid 13.00 med Diaz, så jag passade honom medan hon drog iväg och solade :) Sedan kom hon tillbaka & jag knatade till dagis för att hämta Hugo.. därefter fikade vi & pratade strunt som vanligt. Trevligt! Dom åkte hem för en timme sedan, kanske. Johan kom för en stund sedan & nu står Johan och Hugo i köket och bakar negerbollar.. undra hur köket ser ut när dom är klar!? I dont wanna know! ;P Hoppas fan dom gör goda bollar iallafall.


Nä, om man skulle göra någon.....nytta? Nej.

Av Linda Lindqvist - 1 februari 2010 22:10

Jag har så många fantastiskt fina människor omkring mig..

..men ändå så har jag aldrig känt mig så ensam.


Jag har växt. Jag har växt nå' fruktansvärt. Jag har en självkänsla som står högt & jag har ett självförtroende som slår det mesta. Jag har funnit "mig" och jag har lärt mig att leva med mig själv trots mina brister. Brister har alla, och jag har lärt mig att leva med mina istället för att försöka göra mig själv "perfekt".


På min knöliga, vingliga & sneda väg har jag lärt mig mycket. Det har tagit många år för mig att ta mig dit jag är idag. Jag har rest över dom högsta bergen & i dom djupaste vatten. Jag har fightas med dom svåraste stormar och dom hetaste öknar. Men.. jag har aldrig, aldrig givit upp hoppet! Jag har vuxit på min motgång & jag har lärt att allt kan ske. Jag har haft många fina stunder också, men som kanske alla vet så bortser man från dom fina stunderna om jag jämför med kampen man gått igenom. Jag har kämpat för mina stunder, dom har aldrig kommit i medvind.


Jag tar som ett exempel, min lillasyster. När hon kom hit med brustet hjärta & tårar i ögonen som aldrig slutade rinna. Jag kände sån smärta när jag såg henne lida. För hon kunde verkligen visa mig hur otroligt kasst hon mådde. Jag beundrar henne skarpt för det! Hon står för sin smärta.. och vad gör jag? Hennes storasyster? Jo, jag gömmer mig. Jag gömmer mig konstant hela tiden! Vilken dålig förebild jag är.


Mitt liv idag borde se perfekt ut. Jag är lycklig, förfan! Jag har ju allt som jag strävat efter i så otroligt många år. Jag satte upp en bild framför mig för många år sedan hur jag ville leva - och här står jag nu, med allt jag någonsin kunnat önska mig. Varför är jag inte nöjd?


Jag har somsagt så många fina människor i min omgivning. Jag är tacksam över det & jag älskar er allihopa upp till stjärnorna & tillbaka.

Av Linda Lindqvist - 1 februari 2010 07:41

Gooooodmorgon!

Vaknade av Johans hemska väckarklocka klockan 07.00 En signal som gör att man studsar upp ur sängen och verkligen får veta att man lever! Huh.


Igårkväll hade jag en liten myskväll för mig själv. Hugo somnade utan trotts omkring 19.30 Johan drog iväg och umgicks med grabbarna, och jag knölade ner mig i soffan framför en film och lite popcorn. Jag är en ensamvarg ibland & behöver få lite tid för mig själv, och Johan behöver naturligtvis tid med polarna, så det är en väldig tur att vi förstår varandra så bra :)


Hugo sitter bredvid mig och äter frukost. Flingor utan mjölk, och ett glas oboý. Gott? Nja. Han har mycket konstigheter för sig när det gäller frukosten. Oftast ska han ha kall risgrynsgröt med kanel & socker på. Låter inte heller sådär supergott.


Vi ska snart börja göra oss iordning. Han ska vara på dagis klockan 8.30 & jag ska ta en tur till skolan, och därefter ska jag tvätta för fulla muggar. Usch, vad tvätt det blir när man byter på sängarna. Men det är som det är!


Ny månad, ny vecka, nya tag.. vad som händer den här veckan har jag däremot ingen aning om. Verkligen noll planer, förutom på lördag när jag ska ut och kroga loss med Sandra. Men utöver det har jag ingen aning. Jag har Hugo fram tills nästa torsdag (11:e) pga att Rossa börjat jobba skift på Sandvik. Så någonting måste vi hitta på om dagarna efter dagis. Ska försöka träffa Sandra & Diaz så mycket som möjligt, tänkte jag :-)


Nä, nu ska vi börja göra oss iordning.

Ha en finfin dag!


  

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards