Alla inlägg den 25 april 2010

Av Linda Lindqvist - 25 april 2010 20:10

Godkväll, för tusan! :)


Hugo ligger och sover sedan ca 10 minuter tillbaka. Jag hamnade här efter att ha suttit hos Hugo en stund. Och jag är så lycklig över att vara mamma till Hugo.


Herregud, vilken vacker unge! Jag är så lyckligt lottad över att ha en sån fantastiskt fin pojke. Trodde aldrig att jag skulle lyckas få en sån underbar unge! (OK, en del av Hugo är väl hans pappas också. Jag ska inte ta på mig hela äran själv *s*).


Jag & Hugos pappa har alltid varit så olika. Vi tycker olika om allt, ser olika på saker & har inprincip aldrig kommer överens om någonting. Han ogillar min stil, jag ogillar hans.. ja, listan kan göras lång. Men, vi har lyckats väldigt bra när det gäller Hugo. Vi kommer skapligt överens (visst har vi våra "fighter", men så sällan) när det gäller Hugo, vi gör båda allt vi kan och ännu mera för honom & vi älskar honom till stjärnorna och tillbaka. Jag är glad att vi har den kontakten vi har & det är enbart om någonting gäller Hugo. Det funkar bäst så & vi är väldigt sällan osams nu för tiden. Just för att vi kommit överens om att bara ha kontakt när det gäller Hugo. Det är skönt :) Att Hugo har två föräldrar som verkligen älskar honom av hela våra hjärtan! Kärlek får han då verkligen inte för lite av :)


Det är en gränslös kärlek jag känner till mitt barn.

Han fyller mina dagar med så mycket glädje, hopp & värme.

Tänk vad ett barn kan göra. En sån liten individ, som kan få hela

min värld att blomstra genom att bara existera!


jag älskar dig.

Av Linda Lindqvist - 25 april 2010 17:14

Hallådär köp blåbär.. eller nå't! :-)


Lyckan är fullbordad! Solen skiner fortfarande varmt och gött ute, Hugo har precis kommit hem till mammiz igen och jag sitter här med en kopp kaffe och lyssnar på Hugo och hans två kompisar som härjar i hans rum :-)


Har plockat och donat idag & det verkar aldrig bli slut på prylar som ska in i skåp, ner i lådor och in i garderober. Huuh, men det liknar ett hem ändå! Trots att jag inte satt upp varken gardiner eller tavlor på väggarna pga att dom snart kommer och tapetserar så är det fint här hemma :) Jag trivs. Och vi får väl se hur det går för Hugo imorgonbitti när han vaknar i sitt rum och är van med att komma ut i vardagsrummet och väcka mig. Han kommer nog bli paff när han inser att jag inte längre ligger i vardagsrummet :-)


Jag & Junne ska strax ner på affären en sväng. Köpa cigg & juice.. sedan hem och slappa resten av kvällen och stoppa ner honom i säng vid 19.30 Har alltid lagt honom klockan 19 och gjort kväller 18.30 (pga morgontröttheten). Men nu går det bättre med det så :)


Liver flyter på i lagom takt. Jag grubblar & funderar, men allt känns ändå väldigt bra :)

Av Linda Lindqvist - 25 april 2010 09:25

Godmorgon söndag.


Klockan ringde 9 idag. Sandra kommer hit med Vicko om några minuter eftersom hon ska åka iväg och hälsa på Tim, så då får jag ha "lillplutten" eller hur man ska kalla det. Så värst liten är han inte ;P


..och så är det söndag idag. Jag gav mig på att försöka titta på Die Hard som gick på TV igår, men jag tvärslocknade på soffan och vaknade 23.45 igen och drog mig in till sängen då och sov vidare. Är lite småtrött nu, men det är hääärligt väder ute så man blir lite piggare pga det :-)


Idag finns inga planer, förutom att gå ner i andra lägenheten och plocka med mig allt det sista. Är lite småsaker som ryms i en flyttkartong kvar där nere, så ska ta allt sånt idag eftersom mamma kommer imorgon och hjälper mig med städningen där nere, och på tisdag får jag hjälp med tapetseringen i Hugos rum i gamla lägenheten, eftersom han rivit bort lite där så skulle det fixas, men det går fort :) På torsdag är det besiktning av lägenheten & på fredag lämnar jag in nycklarna.


Imorgon är det endast två veckor kvar tills jag, pappa & syster sätter oss i bilen och drar emot Norge. Jag längtar så jag kan spricka! Herreguuuud, mitt älskade Norge. Jag var där för ca 9 månader sedan.. det är för lång tid! Förhoppningsvis blir det en resa dit igen i slutet av sommaren´ jag hoppas!!


Idag kommer även Hugo hem, äntligen!! Usch, vad jag har saknat min lilla prins! Mitt lilla hjärta. Nu äntligen kommer han hem :) I löööv it.


Till helgen så är det även sista april´ och vad vi ska göra är oklart. Blir nog att kila iväg och kika på en majbrasa någonstans o ha det mysigt. Jag orkar inte festa & har ingen lust till det heller. Nästa gång det blir något i fest-väg är nog 8:e maj, då det är cruising. Sedan efter det så blir det den 22:a maj då jag & danne olsson ska festa som idioter. Kanske tar inflyttningsfesten i samma veva? Den 22:a Maj? Det visar sig! Känner inte så mycket folk heller, vilket jag är tacksam för ;-)


Nu messa Sandra, så nu ska jag kila ner och hämta Vicko utanför här :-)

Skriver några enkla rader igen senare /

tills dess - ha en superbra dag :)

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards