Alla inlägg den 29 april 2010

Av Linda Lindqvist - 29 april 2010 13:28

Hallådär alla vackra! (och ni andra).


Klockan är 13.30 & jag har faktiskt fått en hel del gjort idag, så jag är nöjd.

Lämnade Hugo på dagis, tog en promenad med Vicko och påbörjade sedan dagens alla "måsten".


Knatade iväg till ÖB och köpte ;

- en glass-skopa.

- en paj form.

- en sockerkaksform

- badskum


Sedan gick jag till jysk & köpte ett par till gardiner till vardagsrummet. Men har inte orkat satt upp några gardiner eftersom dom kommer hit och tapetserar alla rum om två veckor.. så det känns liksom onödigt. Får leva utan gardiner ett tag till.


Sedan tog jag bussen till stan och gick in på systemet. Handlade lite smått och gott där till Anna. Därefter gick jag in på Lindex och köpte en mascara.. mina mascaror räcker verkligen länge eftersom jag sminkar mig så sällan. Jag är snygg ändå utan smink! ;-) Varför förstöra ett naturligt ansikte, egentligen? Det finns många tjejer jag känner som aldrig lämnar lägenheten osminkad, för dom tycker att dom ser så fula ut utan smink.. men när jag har sett dom osminkad så tycker jag att dom är supersnygga. Helt naturliga & jättevackra tjejer!

Jag sminkar mig inprincip bara vid speciella tillfällen. Jag örsk int.


NOG OM DET!! Var nyss ner i gamla lägenheten för att vara med på besiktningen, och den gick igenom ! Wöhöw, vad skönt! Var lite orolig för några småskavanker, men med lite flirt & charm så löser sig allt . Jag kan bara jag vill :-P

Bara städbesiktningen kvar nu.


Jag ska hämta lillfis klockan 15, sedan har vi resten av dagen planerad!

Imorgon blir det som jag skrev i tidigare inlägg. En massa mys med trevligt sällskap också. Ska bjuda på middag med ett par stycken & efter det ha en rejäl mysiskväll tillsammans med lillfisen! Ska även ge mig på att göra bananpaj till efterätt. HELVETE vad gott det är. Kan äta ihjäl mig på det. -GÖTT-.

Köpte en flaska rosé, så tänkte ta mig ett glas sån't gött imorgon oxå. Jag är emot alkohol i närheten av barn. Men ett glas när lillfis har somna kan väl inte skada? Eller? :)


Nu blir det att dona vidare tills jag ska hämta skrutt.

Ha en fortsatt bra dag!

Av Linda Lindqvist - 29 april 2010 07:53

Godmorgon torsdag!

Sovit gott? Det har jag.. sådär iallafall. Har nu insett att det spökar även i denna lägenhet. Suck! Undrar om det följer efter mig? Eftersom att jag har känt/sett "spöken" sedan jag var liten så börjar jag fundera på om det kanske följer efter mig.. det kan ju inte spöka i varje lägenhet jag bor i?


Anyway, klockan 6.30 bestämde Hugo sig för att slå upp ögonen och kliva upp. Hmpf, när klockan ringer 7.40 så ska man sova fram tills dess, ellerhur? Men nejdå, vissa barn vill vara vaken FÖRE tuppen! :-P


Idag har jag lite att göra. Ska se om jag kommer ihåg allting idag bara.

9.00 ska jag lämna Hugo på dagis. Sedan upp och gå ut på morgonpromenaden med Vicko. Sedan ska jag ner i gamla lägenheten för en koll om allt är ordentligt gjort eftersom dom kommer och besiktar den idag. När jag är klar med det så ska jag ta en promenad till Jysk för att köpa ett till par gardiner till vardagsrummet. Glömde ju bort att jag hade ett till fönster där som det ska finnas gardiner till.

Därefter ska jag ranta ner på stan och göra lite ärenden. Gå in på systemet, in på kicks och köpa en ny mascara, köpa hårsnoddar och grejer oxå.

Sedan hem & greja innan det är dags a hämta lillfis på dagis.


Imorgon är det sista april. Jag har ingen lust att skaffa barnvakt, så jag, Hugo och Vicko ska ha en myskväll hemma istället. Jag vet inte om Vicko är skotträdd heller, så det är bäst att hålla sig hemma med honom utifall.. så han inte sitter här hemma helt ensam och är livrädd!

Tänkte laga någon god mat. Är väldigt sugen på kycklingfilé med klyftpotatis och champinjonsås, så det får bli så! Och någon god efterätt.. kanske ska ge mig på att baka någon paj? Bananpaj eller kanske annanaspaj? Och glass till det! -MUMS-.

Och så tänkte jag hyra någon bra film.. en till mig & en till Hugo. Bara ha en riktigt mysig kväll, tillsammans med min älskade! Verkar bli ett riktigt skitväder ändå, så vill helst inte ränna ute & frysa ihjäl.


Nästa helg är det cruising i gävle också. Hoppas på finväder, för jag vill in dit! Skulle vara superskoj ju! :-)


Nu ska jag dona lite innan det är dags för påklädning & grejs innan dagens aktiviteter börjar! Ha en superbra dag i regnet.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards