Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Linda Lindqvist - 1 januari 2010 18:57

..och hallå.


Hoppas alla hade en mysig nyårsafton. Det hade jag! Övervägde mina planer väldigt länge igår - festa eller ta det lugnt? Det blev att ta det lugnt, så jag for iväg hem till Malin (moster) & Ismo och firade med Malin, Ismo, Mamma, Peter, Ida, Hampus, Benjamin, Anna och Mattias. En massa god mat, nintendo wii och skratt! Skrattade nog så jag höll på att tappa andan. Men vad annat kan man göra i det härliga sällskapet?


 Nu sitter jag här. Tog ett bad för en stund sedan med lite tända ljus och hade det mysigt för mig själv. Jag är trött, fastän jag sov väldigt länge idag! Men när man bara går hemma och drar benen efter sig hela dagarna så blir man väl trött, antar jag.


Vad kan man säga om mitt 2009?


- jag klantade till det rejält i slutet & svek förbannat många, men alla är värd en andra chans i mina ögon. Och jag hoppas att jag får en andra chans av människorna jag svek. Jag gav en andra chans när du/ni gjorde som ni gjorde emot mig i somras, så jag hoppas då att jag också får en.


- jag har kommit mycket, mycket närmare min familj än tidigare. Vi har alltid haft ett band som ingen någonsin kunnat rubbat, men ändå så har jag kommit min familj & släkt mycket närmare. Det känns fantastiskt!


- jag känner att jag själv har blivit en bättre mamma till min son. Jag lägger all min tid och energi på honom och han har blivit mycket lugnare sedan han började känna av mitt lugn. Jag var alltid stressad, ledsen och irriterad tidigare. Men iår har vi verkligen "hittat" varandra och vi älskar varandra mest i världen!


- jag har insett att jag inte längre kan rätta mig efter dom andra när dom säger att "ensamhet är farligt". För det är ju förfasen så jag vill leva. Jag är en ensamvarg & jag trivs ju så. Jag har försökt detta år att härja runt, träffa nytt folk konstant, öppnat mig inför andra och tagit in alldeles för många inpå mitt liv.. men jag fixar det inte bara.


- ..men, dom vänner jag träffat och som jag tycker hemskt mycket om kommer alltid att finnas i mitt hjärta & jag kommer alltid att se tillbaka på 2009 som ett år då jag träffat mycket fina människor.


- jag har också träffat en människa som jag känner mig trygg med & som förstår mig utan att jag behöver säga ett ord. En människa som ser igenom mig hur jag egentligen mår och vem jag egentligen är. Den personen får mig att må bra & får mig att känna mig väldigt, väldigt trygg.


.. men, nu ska jag göra 2010 till ett sjuhelvetes bra år!!

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards