Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2010 21:48

Godkväll.


Dagen har gått smidigt och bra. Hugo är så snäll & gó så det är sanslöst. Visst testar han mina gränser & gör allt i slowmotion när det börjar närma sig läggdags för att försöka vara vaken en stund till. När jag pussat honom godnatt så protesterade han på allt som fanns, tror jag. Charmigt att sitta och lyssna på när jag kommit ut i vardagsrummet ändå.


- "Mamma, jag KAN bara inte sova. Jag är inte ett dugg trött. Jag kommer vara vaken heeeela natten."

(efter tio minuter) - "Snark". Då sov han så gott så :-)


Hämtade Hugo på dagis klockan 15. Och våran dag har bestått av tvättning till största delen. Måste boka en till tvättid i veckan när jag ska byta på sängarna. Jag orkade inte göra det idag! Tråk-göra.


Nu har jag precis kommit upp ur ett skönt bad. Lite tända ljus, ansiktsmask & hårinpackning lyxade jag till det med i badet också. Såna småsaker får mig att känna mig som en ny människa, alltså! Man känner sig pigg & fräsch.


Imorgon kommer Sandra & Diaz vid lunch. Ska bli mysigt att träffa dom igen nu :) Sedan på eftermiddagen drar familjen Lindqvist/Rosén/Johansson upp till järbo och våldgästar pappsen litegrann. I vanlig ordning så saknar jag pappa nå fruktansvärt! Min pappa, min bästa vän! <3


- - -


Nu har min ångest-klump i magen släppt helt och hållet. Under väldigt lång tid så har jag haft gråt-ångest varje morgon när jag kliver upp. Nu för tiden så lér jag när jag kliver upp och min dag går helt utmärkt utan minsta lilla ångest-attack. Förr grät jag minst en gång om dagen pga magvärk & pissigt psyke. Nu gör jag inte det längre, och det är så fantastiskt underbart skönt. Det var min dröm att slippa sån't, och nu har jag kommit ifrån det. Jag bär på ett lugn i hela kroppen varje dag, från jag vaknar på morgonen tills jag somnar på kvällen. Och jag älskar det!! Hugo märker av det också, för han är helt annorlunda nu. Han är glad, gó och så otroligt snäll. Visst, han testar mina gränser.. men vilket barn gör inte det? :-)


Nu blir det paradise hotel, sen sleeptime & längta tills imorgon.

:-)

Av Linda Lindqvist - 18 januari 2010 09:42

..för jag känner såhär - jag tror jag är kär. Känslorna bubblar inom mig. Det känns så bra, du & jag, tillsammans! Och jag önskar att det aldrig tar slut.


Du är otrolig! Du har lyckats fånga mitt hjärta på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Du har lyft mig från botten & du får mitt hjärta att slå volter när du ser mig djupt in i ögonen & säger att du älskar mig.


Du kan verkligen få mig att leva ut till 100 %.

Du är min kärlek & min bästa vän.

Du & jag - vi är världens bästa team, för vi

ser igenom varandra & avslutar varandras meningar

utan att tänka på det. Vi läser varandras tankar -

för vi är gjorda för varann´.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards