Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2010 20:49

Godkväll.


Jag sitter här i min tysta ensamhet & lyssnar på wahlströms och drömmer mig bort i mina tankar och funderingar. Ibland tänker jag så mycket att jag får träningsvärk i min lilla ärthjärna.


Jag tänker på hur många jag saknar, jag längtar nå fruktansvärt efter min familj. Dom bor i järbo, knappt två mil ifrån mig, och ändå saknar jag dom så det gör ont. Min syster får säga godnatt till mina föräldrar varje kväll & få ett godnatt tillbaka som svar. Det får inte jag.. och jag kan ju inte ringa varje kväll bara för att säga godnatt. Jag får säga godnatt till min fina son varje kväll, och jag är tacksam till tusen för det. Men, jag längtar nå oerhört efter min familj hemma i järbo också. Jag vill ha en kram varje dag fylld av värme av mina föräldrar, och det får jag inte.

Jag får komma dit hur ofta jag vill, och jag får väldigt ofta höra hur mycker jag betyder för dom - men jag vill ha närheten. För jag saknar dom så sjukt mycket.


Jag saknar närheten av en sann vän. Det är mitt beslut att inte ha någon "riktig" vän att vända mig till, pga olika orsaker. Jag miste en vän jag älskade upp till månen och tillbaka, jag miste min "storasyster", och sedan dess bröts mitt hjärta mitt itu, och jag känner inget behov av en nära vän. Jag finner ingen som är som jag, och då behöver jag ingen heller. Jag har många, många bekanta som jag tycker hemskt mycket om, och det är jag tacksam över. Men när det gäller att vända sig till någon, så klarar jag det bäst själv.


Jag blir både förundrad och förvånad över mig själv i vissa lägen. Jag har kommit förbannat långt med mig själv. Min självkänsla står i topp och mitt självförtroende är större än någonsin.. ändå söker jag efter något mer! Jag har alltid många bollar i luften (ibland FÖR många!). Jag vill vara alla till lags och jag vill känna mig stolt över mina handlingar. Jag är ett pucko, en klantskalle och en moggis. Men, så förbannat envis & jag ger aldrig upp och har alltid sista ordet i en diskussion, positivt som negativt. Jag kan vara en riktig satmara när jag vänder den sidan till..


..men, jag har ett stort hjärta och jag vill dela med mig av min värme och min kärlek. För jag älskar så många, så mycket, hela tiden.


I varje människa finns något som kallas för "det innersta rummet". I mitt innersta rum förvarar jag allt det vackra & det som betyder något för mig. I mitt innersta rum bor också alla som jag älskar och som betyder något för mig. Dom tassar omkring där inne och vidrör försiktigt alla mina värdefullaste skatter och lämnar allt i samma skick som det var när dom kom. Dom spekulerar, funderar och hjälper mig att hålla det fint i rummet.


..men, det har också funnits människor i mitt rum som inte alls respekterat mina skatter. Dom har gått in med smutsiga skor och lämnat efter sig oreda. Dom har vandrat ut och in och lämnat avtryck som finns kvar i evigheter. Dom tar mina finaste skatter och förstör dom med avsikt för att sedan hånlé åt mig och lämna efter sig ett brustet inre.


Därför är jag tacksam över alla mina fina.


- - -


Starkt gjort av dom som orkat läsa -

ibland vill man bara få ur sig.


  

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2010 18:08

  

I could honestly say you've been on my mind,
since I woke up today.

I look at your photograph all the time.
These memories come back to life,

and I don't mind.

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2010 16:12

Hej & hå.


Åh, vad förbannad jag blev på Hugos pappa idag. Han glömde att hämta Hugo på dagis. Vilken jävla virrpelle. Hur kan man glömma sitt barn på dagis? Blir så trött på honom ibland. Minne som en guldfisk. Tur att man slipper leva ihop med den karln! Han skulle tillochmed kunna glömma bort vad han heter i efternamn.


Hugo har gått till honom nu iallafall och ska vara där tills strax före 18, så han hinner hem och titta på bolibompa och bada innan det är läggdags för honom. Jag ska ta ett bad och sedan noppa & färga ögonbrynen. Skulle vilja färga håret också, så man känner sig lite fräschare, men ekonomin säger strängt ifrån! Så jag får väl skita i't då. -morr-.


Sitter & poppar alan jackson o längtar hem. Vill ha ett eget rum istället för en egen lägenhet. Vill ha regler & vara inne en speciell tid. Vill att någon tjatar o gnäller på mig över att mitt rum är stökigt. Vill tjata över att jag aldrig får göra som jag vill och jag vill höra suckar av mina föräldrar när jag gör något dom tycker är fel.

Fan, jag fick bli vuxen så förbannat snabbt. Fick bli "vuxen" i 14 års ålder då jag blev gravid. När mina polare var på ungdomsgården eller ute på galenskaper så satt jag hemma och ammade. Nu är det dags för mig att ta igen min "ungdom". Jag är fortfarande en 14-åring i hjärnan - o jag kommer nog fan aldrig bli äldre än det heller. forever young.


En kryssning är planerad! En cinderellakryssning. Och gissa om jag längtar.

Får ta och lära mig att bryta på finska, som sist! Hähä.


- jag vet att sniff ligger i din baklocka.

- no hör jag nåånting, nääeej det var bara min bollbrobb.

(dessa meningar på mumin-språk).


Kommer bli avkastad från båten! ;-) SHIT THE SAME.

Av Linda Lindqvist - 1 mars 2010 09:11

Godmorgon.

Bloggplatsen.se är jordens segaste plats just nu. Det segar som tusan. Undra om det bara är något tillfälligt? Alla andra internetsidor är lika snabba som vanligt.


Anyway. Måndag idag! Måndagar är ändå en bra dag, tycker jag. En ny vecka med nya tag och man kommer in i vardagen efter en helg fylld av "ingenting". Jag har lite planer denna vecka, men inte särskillt mycket. Hoppas på påfyllning under veckans gång :-)


Måndag - Tvätta, passa Diaz en timme nu på förmiddagen, åka till Gävle. Och Rossa hämtar Hugo på dagis idag och har honom fram till 17.30 - 18tiden.

Tisdag - Barnvakt åt Diaz från ca 10.00 - 17-17.30 tiden. Får besök av mamma & lillasyster + att lillasyster sover kvar hos mig :) Rossa hämtar Hugo på dagis och har honom samma tid som på måndagen.

Onsdag - Ingenting planerat förutom att Hugo ska vara med Emil på eftermiddagen. Dom skulle ut på något bus & jag minns inte vad det var..?

Torsdag - no plans.

Fredag - no plans.

Lördag - Myskväll till tusen!

Söndag - no plans.

Måndag - Hugo åker till Rossa och blir där en vecka.


Vi får se vad "no plans" dagarna bjuder på. Hoppas på bättre väder så man kan ta promenader! Så tråkigt att vara inne och se dum ut.

Nu ska jag sätta igång med tvättandet, sedan begé mig ut i snö ovädret och köpa cigaretter. Sedan kommer lillskiten! :-)


- - -


Miley Cyrus - I miss you.


I miss you,
I miss your smile.
And I still shed a tear
every once in a while.
And even though it's different now,
you're still here somehow.
My heart won't let you go,
and I need you to know -
I miss you,
I miss you.

  

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards