Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 15 mars 2010 19:05

Godkväll allesammans.

Hoppas eran dag har varit bättre än min! Usch, jag har gått och blivit småsjuk. Halsen känns tjock, gör dock inte särskillt ont, men ändå irriterande. Hostar som bara tusan & är snorig. En förkylning! Jag vill inte.



Det positiva med dagen var iallafall att lillhjärtat kom hem. Förklarade för honom när vi gick hem ifrån dagis att jag hade ont i kroppen och var lite dålig, så jag inte skulle orka leka så mycket idag. Och jisses, vad duktig han är på att förstå. Inget tjat, inget gnäll.. han satt inne på sitt rum en timme när han kom hem och pysslade lite med lego & satte sig sedan ner på sin stol för att kika i böcker. Sedan kom han ut & kurade ner sig i soffan med filten och kikade på jordens fulaste karlsson på taket medans jag låg i sängen och läste.


Fixade sedan käk. Korv, pommes och beasås fick det bli idag. Avancerat? Näh. Men jag orkar inte! Dessutom så har Hugo tryckt i sig 4 apelsiner idag.. har han inte fått i sig tillräckligt med C-vitamin nu så vettefan! ;-)


Nu ligger han i sängen & "läser" bumbibjörnarna. Jag ska se en massa bra på TV ikväll! Måndagar är bra dagar.. likaså tisdagar! Idag är det "familjen annorlunda" klockan 20, och därefter "svenska hollywoodfruar" klockan 21. Så det är en bra dag. Tänkte försöka slänga mig in i en dusch innan klockan 20 bara.. örsk int knöla in mig i någon dusch efter 22 ikväll.


Vad veckan har att erbjuda har jag ingen aning om. Hugo går på dagis ett par timmar om dagen. Jag ska tvätta på onsdag. Sen då? Ingen aning!?


// det var allt för mig.

Av Linda Lindqvist - 15 mars 2010 11:53

Hallådär.


Det är måndag & ojämn vecka. Vad innebär det? Jo, att min älskade unge kommer hem till mamma igen. Klockan 15.00 får jag hämta hem lillprinsen igen & det kommer bli fantastiskt att få ha honom i närheten igen. Höra hans små tassande fötter som går omkring här.. helt underbart! [v]


Ringde och hörde mig för lite om det jag nämnde igår.. dock får jag vänta tills senare i veckan på svar. Åh, jag som ville veta nu. Ska inte ta ut något i förskott heller, för det kan ju gå åt skogen också´ men förhoppningsvis. -peppar peppar-.


Känner mig fortfarande hemskt kluven. Det vart bättre en stund igårkväll/natt när Matte kom över och gav mig lite stöd. Men man är ju inte mer än människa och känslorna är svåra att hantera ibland. Jag är van att ha kontroll över allting, men när det gäller känslor så kan jag ju inte kontrollera ett smack! Hmpf.


Anyway. Ska dona och fixa lite nu sen hämta älsklingsungen på dagis.. innan dess ska jag ha hunnit gått ut med alla sopor på balkongen också. Nu är det ute-rök som gäller igen. Så slipper man äckel-lukten i köket!

Av Linda Lindqvist - 15 mars 2010 00:48

Vill börja med att tala om hur mycket jag älskar min lillasyster.

Ida Maria Kristiansen.

 

Hon & jag har aldrig varit dom där syskonen som bråkat, slagits & varit elaka. Vi tar istället vara på tiden tillsammans med en massa kramar och närhet. Visst jävlas vi med varann, härjar och tokar runt. Men vem gör inte det? Vi är ju lika crazy.


Jag är ingen bra förebild för min syster. Men, det är inte bara negativt. Istället för att förklara allting i flera timmar för henne hur hon bör & inte bör göra, så säger jag istället :

Gör precis tvärt emot allt jag har gjort - så gör du rätt!


I love you, sister. Igår, idag, imorgon, föralltid.


  


Sen så vill jag meddela att min fina vän, Matthias Riihimäki, betyder väldigt mycket för mig. Det märks att han bryr sig om.

Han åkte precis hem från att ha suttit i timmar med mig och pratat och stöttat.


Du är en fantastisk vän på alla sätt & vis´ tack för att du finns.


  

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards