Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 31 mars 2010 16:07

Wihoo!



Ringde ner till lägenhetsaffären idag och frågade när jag kunde få hämta nycklarna till den nya lägenheten. Och det blev en vecka tidigare än vad jag beräknat. Så den 23:e april sätter flytten igång! Dock jobbar dom flesta jag känner eftermiddag den dagen, så några tunga lyft som soffa/säng/tv och grejer blir omöjligt att bära över. Så lär väl fjäska för någon stark karl ;P


Ska bli så skönt att äntligen få ett eget sovrum! Första gången sedan Hugo föddes som jag har ett eget "rum". Lovely! Melike! :)


Nu ska jag snart stoppa mp3-hörlurnarna i skallen och ta en långpromenad. Sedan blir det ett bad och slappa hela kvällen lång.

Av Linda Lindqvist - 31 mars 2010 14:13

Hallådär.


Vid lunch fick vi besök av Sandra och Diaz. Wihoo! Så skönt att slippa vara ensam.. eller ja, jag har ju Hugo. Men han kan man inte prata "vuxengrejer" med, så det behövs lite sällskap ibland :)

Imorgon kanske jag även ska passa Diaz medan Sandra är och solar.


Snart får jag barnvakt en liten stund, så jag kan gå ut och gå en promenad. Måste ut ur lägenheten innan jag får något fel! Uh.


Den 4:e Juni ska vi även på kryssning. Jag & party-folket mamma & hennes

sambo.

 Har bokat allting, och meningen var att Johan skulle följa med. Men eftersom det har skitit sig totalt mellan oss så behöver jag hitta en annan som har lust att följa med. Vi åker med VikingLine (Cinderella) och åldergränsen på 23 år är skitsamma, eftersom morsan är med o är "målsman" till mig och den som åker med.

Hojta till om du är sugen, vettja! ;-)


Nu ska jag dona.

Av Linda Lindqvist - 31 mars 2010 08:39

Godmorgon onsdag!


Hugo kom upp klockan 8.00 ungefär. Jag vaknade mycket tidigare pga mina grannar som bråkar och skriker på varandra och på deras barn. Herregud! Dom flyttade in i somras, och det är lyhört i dessa lägenheter, och jag hör allt dom gör. Och dygnet runt så skriker och bråkar dom. Barnen gråter konstant och föräldrarna gapar på dom hela tiden. Jag har aldrig hört dessa barn skratta.. inte en enda gång sen i somras! Tycker hemskt synd om ungarna.


Anyway. Hugo är hemma idag också. Egentligen är han kapabel att gå på dagis nu. Han springer runt och lever rövare här hemma om dagarna och foten är inte alls lika besvärlig som tidigare.. Men fan, det är mysigt att ha honom hemma & vi får mycket mera tid tillsammans. Så då har jag honom hellre hemma :) Han kanske får gå dit imorgon så han får leka av sig lite, sedan blir han ju hemma fredag & lördag hos mig.. sedan på söndag åker han igen "/


Hugo sitter och käkar frulle. Rostad smörgås med messmör. Uuuh, äckliiigt. Ungen är beroende av det där äcklet. Men huvudsaken han äter, så är jag nöjd! :)
Ska ta och trycka i mig lite frukost jag också, även fast det är svårt. Har aldrig varit en frukost-människa! Men jag försöker ialf.


Idag då? Sandra & Diaz skulle eventuellt komma hit en sväng senare. -Hoppas hoppas- Sedan har vi inte ett skiiiit att göra resten av veckan, förutom lördag EM då vi ska till mormor och käka. Men det är skönt att inte planera så mycket.


Nästa vecka är jag barnledig, och den veckan ska gå åt till att rensa, rensa och åter rensa i skåp/lådor/garderober/källare.. ja, allt. För pappa kommer hit och hämtar all skit och kör allt till återvinningen, så jag ska rensa allt jag ska kasta. Har en massa fin-porslin i källaren som jag inte ens packat upp sen jag flyttade hemifrån.. men fan, nu ska jag kasta skiten! Orkar inte.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards