Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 7 mars 2010 18:19

Godkväll, godkväll.

Hoppas att alla har haft en bra dag - för det har vi haft.


Dagens trevligheter började klockan 11.00 när Sandra och Diaz kom och hälsade på oss. Vi fikade, hinkade kaffe och pratade en massa strunt. Det är alltid lika mysigt att umgås med dom. Diaz är som en "extra son" till mig och Sandra är en väldigt fin och gó vän. Min lilla extrafamilj :) Myys!


Dom åkte igen efter någon timme och då ringde jag till moster för att höra om Hugo fick komma och leka med Benjamin eftersom han var så rastlös och ville leka med någon kompis. Så han drog iväg dit och kom hem nu strax före klockan 18.


Medan han var borta så möblerade jag om i vardagsrummet och jag blev helnöjd! Mycket mera plats blev det och det vart verkligen superbra enligt mig. Hugo tyckte också det var fint ^^.


Emil åkte även upp till min pappa och hämtade TV:n jag skulle få av honom eftersom min TV höll på att säga upp sig helt. Så vi har kånkat som fan och burit ner den andra i källaren och burit upp den nya, så jag höll på att tappa armarna (pga mina ledproblem). Så nu blir det att knapra led-medicin som en idiot & hoppas på det bästa! Så, tack Emil för hjälpen.


Jag - "FÖRBANNADE JÄVLA HOR-TV. JAG HATAR DEN DÄR FÖRBANNADE JÄVLA FITT-TV:N SÅ JAG SLÄNGER DEN I BACKEN SNART.. KUKANUSFITTJÄVLAHORA!"

Emil - Men... lugn nu, annars får du bära själv!

- "JAHA? OCH DU TROR ATT JAG SVÄR MINDRE OM JAG BÄR FITTSKITEN SJÄLV DÅ? BÄR, HÅLL KÄFTEN OCH SLUTA TITTA PÅ MIG NÄR JAG ÄR ARG!!"


En konversation mellan mig & Emil när vi bar tv:n. Dock så är han van :)


Nu sitter Hugo i ett bad. Imorgon förmiddag åker han iväg till Rossa "/ uuuh.

Av Linda Lindqvist - 7 mars 2010 08:27

Godmorgon söndag!


Trodde jag skulle ha jordens träningsvärk idag eftersom jag är så sjukt otränad & skottade en massa igår, men icke! Vilken hulk jag är ^^ hähä!


Idag är det somsagt söndag, en härlig dag eftersom jag ser söndagar som "slappdagar", en dag då det inte finns några måsten & man "förbereder" sig inför en vardagen som kommer imorgon genom att bara finnas till.


Idag ska vi iallafall träffa Johanna & Änglis om Johanna känner sig bättre i kroppen. Jag förstår att hon känner sig ganska klen eftersom hon snart har beräknad förlossning. Men en fika hoppas jag att vi kan klämma in (: det visar sig.


Vill även kunna klämma in en stund idag tillsammans med Sandra & Diaz eftersom Hugo åker till sin pappa imorgon. Så det kommer förhoppningsvis också att bli av (:


Hugo somnade 20.30 igårkväll, och jag somnade någongång runt 22.30, antar jag. När jag stängde igen boken var klockan så mycket & jag somnade nog direkt när jag släckte lampan. Jag var verkligen supertrött igårkväll! Uh.


Hugo vaknade strax före 8 idag. Han har precis ätit frukost & nu har han krypit ner i min säng under täcket och kikar på barnprogram. Sweetnose. Det kommer bli tomt när han åker imorgon, men jag är slutkörd i kroppen & i skallen så jag behöver vila, vila och en massa vila!


Nä, nu ska jag börja göra mig iordning för dagen, och slå på en kopp kaffe!

Ljuuuvligt.


  


Ha en fin dag.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards