Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2010 15:26

Plöstsligt går jag genom slutna rum, med bara minnen i min hand.

Jag ser ingen dörr som leder ut ur ett tomt "ingenmansland".


För jag väntar ännu på den morgon vi är ett steg närmare varann.

Om vi tar en chans och börjar om igen, kanske solen når en annan strand.

Och jag väntar ännu på den morgon, då jag ser dig sträcka ut din hand.


Du har en kraft som leder dig iväg, och allt längre bort från mig.

Det gör ont att se dig vända bort, men jag kan inte hindra dig.


Men jag väntar ännu på min morgon, vi är ett steg närmare varann.

Om vi tar en chans och börjar om igen, kanske solen når en annan strand.

Och jag väntar ännu på min morgon, då jag ser dig sträcka ut en hand.



Av Linda Lindqvist - 30 mars 2010 14:50

Hallå igen!


Våran dag hittils har varit mysig! Johanna och Änglis kom över & åt lunch med oss. Hugo fick ett påskägg och en teckning av Ängla :) -sötungar-. Åt lunch, och fikade därefter. Ungarna lekte så snällt, men innan dom skulle gå hem så blev det lite småtjaffs.. men ungar är ju ungar! :P


Johanna såg sprick-färdig ut också. Hon har beräknad förlossning idag, så nu är det inte långt kvar :) Får se om magen är borta nästa gång vi träffas, och hon har en liten bebis istället :)


Nu är jag sjukt trött. Skulle kunna krypa ner i säng och sova fram tills ikväll, men icke! Vi ska försöka ta oss ut istället, eftersom Hugo är kapabel att gå på foten nu i skorna.. och jag måste UT! Blir knäpp av att sitta inne.


Skrev i tidigare inlägget att Hugo skulle gå på dagis torsdag och fredag. Det är ju långfredag på fredag, för sjutton! Så isf blir det bara torsdag.


I helgen vette tusan vad som sker. På lördag ska vi iallafall hem till mormor och äta, och på söndag åker lillskrutt till Rossa igen. Men än är det bara tisdag så vi har en massa dagar kvar att njuta av! :)


Nä, nu ska vi försöka röra oss ut :)

Bloggar vidare ikväll!

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2010 11:29

Hallådär!


Tisdag idag. Hugo fick vara hemma ifrån dagis idag också pga foten, men nu går (haltar) han iallafall, istället för att krypa och hoppa på ett ben. Han får vara hemma imorgon också, så får vi se hur det ser ut på torsdag. Är det mycket bättre då så får han knata iväg till dagis och vara där torsdag och fredag.


Nu sitter vi och inväntar Johanna och Ängla. Jag ska bjussa dom på lunch. Våfflor med grädde & sylt.. hur sjukt gott är inte det? -mums- Hugo vill ha sällskap också. Han blev jätteglad när jag sa att en jämnårig flicka skulle komma hit och leka :)


Vad vi ska hitta på resten av dagen/kvällen återstår att se. Hugo får på sig skorna iallafall, så vi kanske rör oss ut en sväng i eftermiddag.. men det återstår att se. Annars blir det slappa inne!


Just fan, måste komma ihåg att knata ner i tvättstugan och boka en tid också. Måste tvätta snart! Tråk. Men det lär väl göras.


Nu är jag hungrig, så nu får vi hoppas att tjejerna dyker upp snart :)

//

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards