Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 16 mars 2010 21:58

Godkväll.

 

Måste börja med att säga att jag fastnat nå' oerhört för en låt som David tipsade mig om. John Mayer - Free fallin'. Den går på repeat här hemma. Jag blir lugn av den av någon anledning. Den får mig att finna ro på något vis.


Så.. här ligger jag. Raklång på soffan med datorn på magen. Jag låter mina tankar cirkulera hur dom vill. Det behövs ibland. Jag släpper allting som trycker i skallen på mig och känner en frihet, ett lugn och en harmonisk känsla.


Jag står ännu en gång vid en vägkorsning där jag måste välja. Det är förjävligt att man inte kan se runt hörnet på den väg man väljer. Man måste liksom chansa, och jag är för feg. Eller feg och feg.. jag är nog mest bortskämd på det sättet att jag alltid har haft bra kontroll när det kommer till att välja väg.

Herregud, jag kommer att komma till en miljon till såna här korsningar i livet.. där det gäller att välja väg. Om man väljer rätt vet man aldrig. Allt i livet är ju en chansning till något man alltid hoppas ska vara rätt.

Jag har inte alltid valt rätta vägar, men fan vad jag har fått kämpat på dom grusiga/leriga/knöliga vägarna också.. för tillslut kommer man ifrån det och får gå på en väg utan hinder. Då njuter man, eller hur?


Som jag nämnt i tidigare inlägg så är jag en tänkare av högsta grad. Jag är en väldig funderare och jag tänker oftare framåt än bakåt nuförtiden. Lägg det förflutna bakom dig - det går ändå inte att påverka. Men framtiden går att påverka på en viss grad. Man kan tänka efter både en och två gånger.


Det enda jag vet, är att jag lever för dagen.

Carpe Diem

Av Linda Lindqvist - 16 mars 2010 18:26

Hallådär.


Tisdag kväll. Vad innebär det? Joooo, tvkväll naturligtvis! Dating in the dark, desperate housewifes & cougar town. Iiih, wonderful. Hade ju vart gött med något att stoppa i käften också, men så långt tänkte ju inte jag när jag var ner på affären tidigare! Mupp som jag är.


Ska natta Hugo klockan 19, sen diska och dona lite, och sedan är det soff-läge och invänta programmen.


Jag ser fram emot lördag då det blir partyparty hemma hos mig! Vi verkar bli upp emot 10 pers (huh, i min lilla tvåa?), så det kommer bli suveränt! :-) Drinkar, spel, massa nostalgi musik och en massa tjatter.. lovely!


Bjussar på en bild på mina favvo-grabbar oxå!


 


     

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards