Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 4 mars 2010 18:56

Godkväll, godkväll!

Hoppas alla har haft en bra dag!


Nu börjar det bli lugnt här i vårat lilla hem. Har precis bäddat ner Hugo i sängen och han ligger och små "läser" lite i en bok. Han har varit lite gnällig nu på kvällen. En "ingenting duger" kväll har det varit. Och som grädde på moset så har jag mensvärk och knaprar ipren som en dåre, så jag är lite smått irriterad på allt och ingenting just nu. Jag hatar att ha mens! Blir så irriterad för minsta lilla hela tiden. Usch!


När han har somnat in så ska jag ta ett varmt bad, som sagt. Tända ljus och krypa ner i ett skumbad med en bra bok måste vara det bästa som finns när man är slut i kropp och själ. Så det är precis vad jag ska göra ikväll! Åh, vad härligt.


Klockan 21 ska jag se filmen "Uptown girls" som går på trean. Så då åker godis skålen fram & jag ska njuta av att bara slappa och ta det lugnt. Sjukt skönt!


Nu ska jag dona lite innan det är dags för mitt efterlängtade bad.

Ha en fortsatt bra kväll!


  

Av Linda Lindqvist - 4 mars 2010 17:43

Hallådär.


Skriver ett lite snabbt inlägg innan jag ska ta upp Hugo från badet så han hinner se bolibompa.


Vid 10-tiden idag så knallade jag över till blodriskan för att hälsa på Johanna & Ängla. O jädrars vilken tjockmage hon fått! Mys! :) Drack lite kaffe och tjattrade i nästan två timmar. Jätte trevligt & tiden gick lite för fort tycker jag. Men vi får göra om det snart igen!


Därefter knatade jag över till Stensätra, drog upp Emil ur soffan och drog iväg till valbo köpis (igen). Köpte klänningen jag ville ha & ett linne jag oxå ville ha. Sedan for vi vidare till AGA och jag bjussade Emil på käk eftersom han var så snäll och körde till valbo. Satt och snackade lite skit en stund & därefter åkte jag hemåt.


Snackade lite skit med Johan som var hos mig när jag kom hem också :) Men han skulle iväg ganska snabbt igen för att käka & gå på hockey med sina kusiner. Johan & Hugo mötte varann i dörren inprincip, för Hugo kom hem från Rossa i samma veva.


Nu sitter han i badet och jag ska ta upp honom nu så han hinner se bolibompa innan det är dags för kvällsfika och läggdags! När Hugo har somnat ska jag ta ett välförtjänt bad. Underbart.. sedan är det zZzZoova som gäller! Men ska slänga in ett till inlägg innan jag somnar´ lovar ;P

Av Linda Lindqvist - 4 mars 2010 08:16

Godmorgon.


Igår kväll hade jag en hemsk kväll. Jag mådde jättedåligt psykiskt, och jag kände att jag höll på att falla ihop inombords. Jag grät, grät och grät. Men tack vare ett långt samtal med Matte så kändes det mycket bättre! Tack för att du är en sån fin vän!

 

Idag har jag jordens mensvärk! Men tog nyss en ipren så förhoppningsvis släpper eländet snart. Tackar gudarna för ipren! Jag hatar mensvärk & har möjlighet att "hoppa över" mensen varje månad om jag vill. Men jag blir gravid bara av att tvätta ett par kallsonger, så mensen är välkommen för att se så allt står rätt till. Så jag får snällt stå ut med värken några dagar per månad.


Idag då? Jag ska trippa iväg till blodriskan och hälsa på Johanna. Men först lämna Hugo på dagis och sedan göra mig iordning. Vill inte skrämma ihjäl folk genom att visa mig ute såhär. Håret åt alla håll, sminket sedan igår.. ja, jag ser hemsk ut.

En omsminkning och lite hårfix så är jag redo att visa mig bland civilisationen igen.

Sedan kanske det bär av till valbo köpis för att köpa min efterlängtade klänning!


Nu ska jag plocka fram kläder åt min lillprins.

Ha en bra dag, för det kommer jag ha.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards