Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 23 mars 2010 13:39

Att ha kraften att va' stark, att ha vishet att va' klok -

allt det där lär du dig tillslut.

Och på resan som du gör nu, alla frågor vill ha svar.

Det är du som väljer vägen, det är du som ger och tar!

 

Se himlen nu, öppna hjärtat - känn dig fri.

Var det livet lät dig bli - en dag är du glad att du är du.

 

Du får lära själv att leva, ingen finns att ta din hand!

Med förtröstan, tro och tillit ska du växa.

Så lär du dig till slut utav det du själv lär ut.

Du tar din plats bland dom du håller av.

Sånt som du har drömt om, den längtan som du haft -

ser du närmar dig ditt mål nu - du tog dig dit av egen kraft.


.. denna text får mig att inte tappa hoppet.

Av Linda Lindqvist - 23 mars 2010 12:15

Jo, hej.


Idag är det en förbannat jävla pissdag. Johan kom hit, lämnade mina saker och hämtade sina. Bytte nycklar och försökte prata lite. Men ibland känns det som att det inte spelar någon roll vad jag säger.. ja, jag behöver inte säga mer.


Jag ringde ner till Sandvikenhus. Dom skulle skicka hem en uppsägning på min lägenhet & kontraktet på nya lägenheten. Som tur är så är det ingen uppsägningstid på min lägenhet eftersom jag flyttar till en större inom Sandvikenhus. Så om en månad flyttar jag.


Knatade även ner till Sandvikenhus ganska direkt och valde tapeter till alla rum och golv till mitt sovrum. Tog fan en halvtimme att välja. Hugos rum var lätt, eftersom han var helt bestämd över att han ville ha blått i sitt rum.

Men sen då? Var även ett kök, ett till sovrum och ett vardagsrum som skulle tapetseras.. Huh, tog ett tag. Men tillslut kom jag fram till vad jag ville ha. Och jag är övertygad om att det kommer bli jättefint! Fondvägg i både mitt sovrum och vardagsrummet.


Iiiih, jag är trött. Trött på allt som har med kärlek och förhållanden att göra. Jag ska gå i kloster och sy igen pullan.


Anyway. Ska upp till graven sen´ där är det fan ingen som tjatar på mig!!

Men skulle inte förvåna mig om det klev upp en snubbe från någon grav och börjar gnälla o tjata på mig. Skulle lätt byta plats med en döing nu. Fan, ligga och ha det gött och bara se dum ut. LUGN OCH RO!!

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards