Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Linda Lindqvist - 17 mars 2010 14:12

Hoho.


Yeah. Lindqvist är ett smurto. Först låser jag in hemnyckel + tvättstugenyckel i tvättstugan. Får skämmas lite och knacka på hos grannen och be om att få låna deras tvättstugenyckel och hämta min. Sen då? Tvättmaskins-helvete går sönder så jag får ringa Monica (husvärden) som kommer o fixar skiten. Tar sedan en tripp ner till ica för att posta två brev.. och vad händer? Jo, jag kommer ner dit och har glömt brev-helveteskapen hemma.


Nu tänker ni säkert ; vad är det för fel på henne, och varför har hon sån otur?

Men då ska jag säga er det, att det här är bara en helt vanlig dag i mitt liv. Ni vet, jag är människan som gud glömde.. eller så har han valt ut mig som ett offer att jävlas med när han själv har en dålig dag.


Ska hämta hem Hugo från dagis snart, och då kommer jag förmodligen ramla i en vattenpöl. Sedan ska jag dra upp till Järbo för att hälsa på gudfar som är på besök från stockholm, och då kommer vi förmodligen krocka med en leopard eller nå't.

Eller det vanliga klassiska. "MAMMA, JAG ÄR KISSNÖDIG OCH MÅSTE KISSA NUUUUUU!" Så man får snällt stanna vid väg-kanten och låta ungen släppa fram drulen och pissa medans 419 pers åker förbi. Ska fan börja med blöja på min 6-åring igen. Eller nä, fyfan för blöjbyte.


Sängen är o-bäddad, disken o-diskad och i varje litet jävla hörn sitter en dammråtta som nyss utvecklat sina ögon och sina stora käftar. Så varje gång man går förbi så ser man dom där små elaka tussarna som vilken sekund som helst är redo att anfalla och äta upp mig. Med andra ord, jag måste städa!


Imorgon åker Hugo till pappa och sover kvar över natten, så då ska jag fanimej ta tag i städningen så inte brudarna som ska komma på lördag vänder i dörren och funderar på vilken jävla soptipp dom kommit till. Stackars folk! I need to städa.


Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp sista tvätten.

Jag kommer ramla i trappen.

Av Linda Lindqvist - 17 mars 2010 07:56

As-trött. 05.55 slog ungen upp ögonen! Huuuuh. Men med frukost & barnprogram för hans del så sov jag vidare tills klockan ringde 7.30 Underbaaaart! :-) Tur att man har en stor unge som kan roa sig själv. Aldrig mer bebis!!!






Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards