Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 1 maj 2010 19:59

du har då aldrig trott på tårar,

det passar inte för en karl.

om man är över 15 vårar,

finns inga känslor kvar .


kan du förstå två våta kinder ?

dom torkar lika snabbt igen .

man rår ej får när tårar rinner

när man har mist sin vän.


jag vill ha en egen måne jag kan åka till,

där jag kan glömma att du lämnat mig.

jag kan sitta på min måne & göra vad jag vill,

där stannar jag tills allting ordnat sig.


du tror du vet hur allt ska vara,

du vet när allting passar sig.

utom när jag ska förklara hur jag känner mig.

du bryr dig inte om mig mera,

och det har tagit mig så hårt.

du kan väl aldrig acceptera att någonting är svårt.


jag vill ha en egen måne.

och nej, den texten är inte till dig.

Av Linda Lindqvist - 1 maj 2010 17:15

Hej alla glaá & goá fölk.

Det är ett jävla runkväder ute. Vad synd! Imorgon hade det kunnat få vara skitväder istället, eftersom det ändå är söndag! Då är det ju en slappisdag. Men det blir väl skitväder imorgon också.. vi bor ju i Sverige!


Vi har haft besök av Angelica & barnen idag. Jätte trevligt! Vi fikade lite, hinkade kaffe som as & bara hade det allmänt trevligt. Den tjejen är verkligen en mysig & gó tjej :) Dom gick hem för ca 20 minuter sedan, och jag intog ryggläge på sängen med datorn i knät. Hugo är osocial och sitter istället och spelar TVspel. Men jag ska snart stänga av den där förknullta TVn så vi kan göra nå't. Inomhus, antar jag.. hmpf.


Ikväll klockan 21.30 börjar det en film jag vill se. Patrioten. Har sett den på reklam hela veckan på tv:n och tycker den verkar suverän. Så ikväll bänkar jag mig framför tv:n med en skål ostkrokar och cocacola. Får se när Hugo tänkt sova ikväll då.. inte klockan 19 hoppas jag. Vill ha lite sovmorgon imorgon så han får vara vaken tills han själv vill lägga sig.


Hm, fan vad ointressanta inlägg jag skriver nu förtiden. Vad ska man skriva om, då? Tips, någon? Vad är ni intresserad av i mitt otroliga spännande liv? Hähä.


Näe nu ni, nu ska jag försöka hitt på nå't innan det växer mossa på mig.

Kram från oss i lilla BJ!



Av Linda Lindqvist - 1 maj 2010 09:36

Gooodmorgon alla sköningar!

Hoppas att ni hade en bra & lyckad valborg igår! Det hade vi :)


Vid 18-tiden kom Kalle över. Jag oroade mig som tusan för att ha misslyckats med maten eftersom min ugn inte ville samarbeta så vidare bra med mig. Men det vart jättelyckat och vi åt allihopa tills vi såg ut som fotbollar och inte orkade röra oss! :)

Det var verkligen super gott! Det måste göras flera gånger!


Kalle åkte vid 19-tiden igen för att han var tvungen att åka till Gävle. Så vi smälte maten lite här hemma & sedan gjorde jag en bananpaj mot kvällen. Hugo tyckte det var skitgott & det vart också lyckat.


Sedan fick jag & Hugo så tråkigt, så vi satte igång och lirade lite singstar! Hähä.. Ungen fick 2200 poäng! Duktig lilleman :) Men vid 22.15 så blev Hugo väldigt trött så jag bäddade ner honom i sängen och han somnade bums. Jag slängde mig framför TV:n en stund, men det blev inte långvarigt eftersom tröttheten tog över ganska snabbt. Så jag kröp i säng jag också.


Emil kom & tog med sig Vicko till åshammar nyss. Det är skönt för Vicko att få springa av sig rejält i skogarna där :) Så jag & Hugo ska väl börja dra på oss lite kläder snart och göra oss färdig för dagen. Och sedan får vi se om Angelica kommer över och fikar lite. Jag hoppas det :-) Trevligt, trevligt.


Annars vet jag inte alls vad som sker idag. En lugn, mysig hemmadag antar jag :) Denna helg kommer helt och hållet bestå av en massa mamma&hugo tid! <3


Nej, dags att börja göra någon nytta :)

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards