Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 21 maj 2010 14:49

Wow!

Blir suveränt i köket. Det enda som fattas är ett nytt köksbord, men det får komma när min ekonomi säger till. Det är absolut ingenting som är akut, utan det är för snygghetens skull.

Jag har satt upp gardiner i köket nu, men jag ska sy upp dom litegrann.. dom är lite för långa, men det får duga så länge. Ett rum blir hundra gånger snyggare & får mer liv med gardiner, märker jag :)


Ikväll ska jag hem till Sandra.. vi ska käka tacos & bara ha mysigt :)


Nu tänkte jag snart ta en dusch & göra mig klar för dagen. Har donat så mycket i köket idag, så jag har inte tänkt på att göra mig klar.. men det är väl dags nu.


---

du fyller mina drömmar med det bästa man kan få .

allt det du ger, gör att jag ser hur du har förändrat mig -

jag vill aldrig mista dig.

 

lovar och svär, vart jag än är - kommer du aldrig va' ensam.

tar du mig nu stannar jag kvar & blir den vän du behöver.

...

Av Linda Lindqvist - 21 maj 2010 10:33

Jag låg & funderade igår & kom fram till vissa saker.


Att ha ett barn, är som att bygga ett hus -

finns det ingen stadig grund, så kommer inte huset bli bra & starkt heller.


Med andra ord.. om en människa inte har en trygg & stabil barndom, så kan resten av livet bli ostadigt, osäkert och dåligt. Just därför så försöker jag göra allt i min makt för att mitt barn ska känna trygghet & överdrivet mycket kärlek av sina föräldrar.. eller iallafall av mig.


När Hugo är hemma hos mig, så vet han att det är lugnt, tyst & rofyllt. Här förekommer inga bråk, inga skrik & inga osämjor överhuvudtaget. Under mitt tak är det som en oas där man kan känna sig lugn & trygg. Här hemma talar vi om för varandra tusen gånger om dagen hur mycket vi älskar varandra. Det är mycket fysisk kontakt som kramar i massor, pussar & fina ord. I mitt hem pushar vi varandra till det positiva & hjälper varandra i alla lägen. Vi tröstar varandra när vi är ledsna & vi skrattar tillsammans när vi är glada.

Jag säger som en låt av Kicki Danielsson - "i mitt hem, där finns det kärlek".


Just därför så ogillar jag när han är ifrån mig. Hade jag fått min vilja igenom så hade Hugo varit hos mig 100 % av tiden. Han skulle vara "mammas pojke". Just nu är Hugo inne i en mamma-period där det nästan bara är mamma som gäller. Hade han varit hos mig på heltid så hade jag haft koll på hur han mår, hur han känner sig..


Min kamp för mitt barn, det är en krigskamp. Nu är det dags för mig att gå ut i krig med vapnet i högsta hugg, och jag ger mig inte förän jag har hissat seger-flaggan.

Det är slutlekt & jag ska sluta vara den där snälla Linda mot dom som försöker sätta käppar i hjulet på mig & som utnyttjar min snällhet.. jag får aldrig tillbaka något för allting jag gör.


Därför så vänder jag taggarna utåt i självförsvar.

Av Linda Lindqvist - 21 maj 2010 09:59

Godmorgon.

Ledsen att jag inte har bloggat tidigare, men det har varit mycket i mitt huvud nu. Mycket saker som jag behövt ta in & som jag egentligen inte orkar. Men det blir så när man har en nära relation tillsammans med någon som man helt omöjligt kan säga upp kontakten med helt, som är helt bombad i huvudet. Sjuka människa!

- - -

Igår tillbringade jag hela dagen tillsammans med Sandra & Diaz. Gick dit strax efter 8.00 och blev kvar till runt 23 på kvällen. Det behövdes. Jag trivs med den donnan & den lillprinsen. Ser också sjukt mycket fram emot söndag, då jag får hem min lillprins! Guuud, vad jag saknar honom <3

- - -

Låg och tänkte väldigt länge igår kväll på saker, men det kan jag ta upp i nästa inlägg.

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards