Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2010 23:11

Ja, hej igen.

Nu, kära ni, ska jag dela med mig av lite av vad som snurrar i mitt huvud. Det är mycket, säkert väldigt osammanhängande, men ibland behöver man klottra ner skiten!


Efter knappt en vecka i Mosjöen så känner jag hur lugn jag har blivit. Jag är precis som vanligt väldigt crazy, drar förjävliga kommentarer, är grotesk i käften & har precis lika sjuk humor som jag alltid haft. Men.. jag har haft tid att fundera, spekulera, ta tagarna som dom kommer och fått känna friheten.

Att vandra ner till vattnet vid foten av fjället varje kväll har gjort att jag fått andas in ny energi, fått känna hur vindarna blåst mig ren & fått bara vara..


Det hände något hemskt igen, tre dagar innan jag åkte till Norge. Än en gång slets mitt hjärta i tvåhundratolv delar, jag blev less och besviken, men aldrig krossad. Låter konstigt, men jag vet inte hur jag ska förklara riktigt *s*. Jag lät mig liksom aldrig sjunka.. ja.


Men jag har tagit mig upp, fortare än Hugo säger "ÄR DET LÖRDAG IDAG?" varje morgon. *s*. Jag gav fan i att möla ner mig i sängen och gråta mig till sömns. Jag tog mig upp, jag visste att "shit happens, life goes on".


Det hände en massa skit för ca 1½ månad sedan också, med mitt ex. Det tog slut, och samma sak där - shit happens, life goes on. Vi var nog lite väl olika. Vi har bråkat om det mesta nu på senaste tiden - men nu är det slutbråkat. Jag örsk' int. Det är ett avslutat kapitell. Han är en fin karl, men vi var på olika plan i livet.


Jag är en tänkare. Det kanske märks.


Nu är jag på G igen.. jag känner, jag älskar, jag vågar älskas och jag är stolt.


Å klockan är mycket - så sleep tight.

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2010 20:20

Godkväll!

Jag försöker göra om & dona på bloggen här, men jag blir aldrig riktigt nöjd. Tar ju hundratre dagar att greja också, men ni som känner mig vet ju hur bra tålamod jag har! *s*


Jag ringde till Hugos pappa tidigare och hörde hur det var med honom. Så gott att höra att allting är bra & att dom har det bra. Dom var ute hos Rossas kompis som tydligen också har barn, och där skulle dom grilla och ha trevligt ikväll.. så det låter jätte bra!


Jag vill skänka några rader till min fina väninna hemma i Sandviken också.

Hennes namn är Sandra Sjöberg.

 

Jag & Sandra har ett band, ett band som gör att min vänskap och min tillit till henne gör allting mycket starkare än en "vanlig" vänskap. Vi delar någonting som inte många andra vänner gör. Våra barn är bröder. Det är egentligen våra barn som delar något - samma kött och blod. Men i den svängen så känns det även som att jag & Sandra delar något.


Hon är en fin människa, med hjärtat på rätta stället. Hon finns tillgänglig & hon bryr sig om på ett sätt som gör att jag känner mig trygg i våran vänskap. Jag vet att hon aldrig skulle göra som mina andra såkallade "vänner" gjort emot mig. Ljugit, svikit, sprungit bakom ryggen på mig, snackat en massa skit & klanta sig med dom jag tyckt om.


Hon har ett hjärta av guld, och hon är värd alla priser i världen för sin tapperhet & sitt stora hjärta. Hon är en fantastisk mamma, som klarar allt på egen hand, och hon är en otroligt fin människa.


Jag älskar dig, min vän.

För mig är du den bästa!

  

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2010 14:26

Jag hör rykten om att det är sol & fint i Sandviken?

Bra att viken förbereder värmen medans jag är borta, för 2-morrow i'll be back in Sweden! :-)

Det är faktiskt varmt här oxå. Solen skiner & det är varmt & gött.


Tog en promenix med syster för en stund sedan. Storshoppade på stan. Shoppade även lite i måndags, så det blev sammanlagt 9 plagg. Lite tröjor, kjolar & byxor. Det är gött :)


Längtar efter mina darlings hemma :-) Imorgon/måndag får jag pussa på mina hjärtan! <3 Älskade.


Nä, försöka få pappa att få tummen ur rövv'a så vi kan åka & köpa gotta!


//

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2010 14:26

Jag hör rykten om att det är sol & fint i Sandviken?

Bra att viken förbereder värmen medans jag är borta, för 2-morrow i'll be back in Sweden! :-)

Det är faktiskt varmt här oxå. Solen skiner & det är varmt & gött.


Tog en promenix med syster för en stund sedan. Storshoppade på stan. Shoppade även lite i måndags, så det blev sammanlagt 9 plagg. Lite tröjor, kjolar & byxor. Det är gött :)


Längtar efter mina darlings hemma :-) Imorgon/måndag får jag pussa på mina hjärtan! <3 Älskade.


Nä, försöka få pappa att få tummen ur rövv'a så vi kan åka & köpa gotta!


//

Av Linda Lindqvist - 15 maj 2010 12:25

Godmorgon.

Ok, klockan är mer än morgon.. men jag vaknade iallafall nyss.


Idag är det skapligt fint väder ute. Det är varmt iallafall & man kanske inte behöver pälsa på sig för kung & fosterland. Gött värre.

Idag ska det handlas.. det som ska med hem. Har lovat att inhandla två "villabrus" till Emil. Själv handlar jag inte hem så mycket.. Man blir ganska fort trött på allt gotta här uppe.. man mölar ju i sig utav helvete när man är här!


Låg igårkväll & tänkte.. Hugo fyller 6 år iår. Det är alltså snart 6 år sedan jag låg på förlossningen & pressade. Jag känner mig inte ett dugg större nu än när jag var 14 & gravid, men man ser då på honom hur han växer & utvecklas.

Min prins.. jag har inte lyckats med mycket i livet - men honom har då jag/vi lyckats med fantastiskt bra. Han är en trygg liten pojk som älskar allt som gör livet värt att leva. Han har ögon som gör att man smälter & ett leénde som ristas in i hjärtat varje gång han lér. My Love! <3


- - -


Och du, life goes on. Försök att inte bry dig så mycket.

Jag får skiten för att jag går vidare. Dina polare är inte mkt att hänga i julgranen, hörde ja. Nääääääääääääääääääääääe.


Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards