Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 24 maj 2010 18:21

Godkväll! :)

Vilken härlig dag det har varit. Vi har varit ute inprincip hela dagen!


Vid 11.30 gick vi hem till min lägenhet för att hämta lite kläder, och för att hämta Hugos cykel hemma hos Rossa. Hugo har ju lärt sig att cykla felfritt utan stödhjul nu, och jag som mamma blir ju sådär mallig & stolt då! *s*. Så han har cyklat från 12 - 17.30 ungefär, förutom ett litet avbrott då pappa kom och hämtade oss för en sen lunch på American. Gott som tusan & trevligt med pappas sällskap! :)


Därefter tog Hugo sin cykel & vi trampade/knatade iväg till stensätra för att hälsa på hos Emils mamma.. och sedan stannade vi till vid en lekpark på hemvägen.


När vi kom hem, för ca 45 minuter sedan så stoppade jag in Hugo i duschen, så nu sitter han nyduchad & gó i soffan och tittar på bolibompa och äter kvällsfika. Jag ska stoppa honom i säng vid 19 eftersom han ska upp imorgon. Klockan 9.00 ska vi vara på skolan på en liten inskolning inför 6-årsgruppen som sätter igång på riktigt i Augusti. Wow! Stora killen.. sjukt vad tiden går, iallsindar!


Vi har, som ni kanske märker, haft en riktigt mysig mamma&hugo dag idag. Skönt med frisk luft & ett + är att solen har värmt helt OK idag! :)


Ska ta mig en skön dusch när Hugo har somnat jag också, sedan blir det tidig kväller.. jag är sjukt trött & orkar inte många mer knop idag.


fredagen den 4;e, nästa helg alltså.. så ska jag ha tjejkväll hemma hos mig! Då är allting färdigrustat & fint också! :) Dricka lite vin, äta gott och inviga mina nya skivor på singstar. Köpte schlagerskivan & hade tre stycken sedan innan!

så brudar, hojta till vettja :)


Ha en mysig kväll!

Av Linda Lindqvist - 24 maj 2010 10:42

"Hur man blir av med en kille på 10 dagar".

Man kanske borde hitta någon som vet hur man gör..


Eftersom att mitt ex springer omkring till folk fortfarande, efter två månader, och påstår att jag inte vet vad jag vill med honom och mig fortfarande (vilket kan missuppfattas i många öron) så skriver jag det här så att dom som frågar mig kan få ett svar ;

det är över mellan oss. over. finito. jag har vetat vad jag vill sedan lååång tid tillbaka, och det är att jag inte vill vara tillsammans med honom.

 

Sedan att ha mage att skriva ut offentligt att min familj & släkt tycker att vi ska vara tillsammans är ren lögn. Jag har då pratat med min familj&släkt som säger helt tvärtemot. Dom vill mitt bästa & det är inte att vara tillsammans med honom.


Att sedan sitta och skriva i sin blogg att "linda behöver mig för att kunna leva" förstår jag inte. Jag är väl en egen individ och jag klarar mig helt utmärkt.

Att hela tiden få SMS som lyder "du mår dåligt, du behöver mig". What? Jag mår inte alls dåligt, jag mår toppenbra. Jag har alla mina kära i min närhet & dom bryr sig om mig till 100 %. Jag har börjat om, jag lever, jag njuter till fullo.


Kanske låter jag elak, kanske inte. Men jag är så less på att hela tiden försvara mig.

Men somsagt, min blogg - läs eller inte.

Av Linda Lindqvist - 24 maj 2010 08:38

Godmorgon, godmorgon!

Inatt har jag sovit..helt ok. Är inte van att sova i samma säng som Hugo, och han är som en propeller på nätterna. Man vaknar av en armbåge i pannan, en fot på magen, eller ett slag någonstans. Vilken virvelvind! Men det gick bra ändå :)


Idag är det finväder. Hugo sitter & käkar frukost och sen tänkte vi begé oss ut någonstans. Måste hem till min lägenhet för att hämta lite grejer också. Glömde packa med mig byxor till mig själv så går omkring i mjukisbrallorna som jag lyckades skita ner igår - bra!


Ont som fan har jag i bi-hålorna också. alltid ska det vara nånting.


Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards