Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 27 maj 2010 20:32

Kvällen är kommen, och i mitt huvud far alla tankar omkring - i min ensamhet.

Hugo sover som en stock.


Jag sitter här & tänker tillbaka.

Jag vet inte riktigt om jag handlat rätt i vissa saker. Jag vet inte om jag har sårat en människa som jag verkligen inte menat att såra med avsikt. Men ibland måste man få sätta ner foten och säga ifrån när man känner att man mister kontrollen på allt. Jag vet att du inte ville varken mig eller någon annan illa, men iochmed dina försök, så gjorde du mig illa. Du trodde att du gjorde rätt i din kamp, men för mig blev det bara fel.


Jag vet inte.. det är svårt. Det är svårt att bara stå här. Jag är ett förbannat klantarsel ibland jag också. Ingen människa är perfekt & jag är långt ifrån perfekt. Men.. jag har lärt mig, att för att jag ska kunna våga bli älskad, så måste jag först älska mig själv - och det är något man måste jobba med!


Jag har kommit långt. Jag har ett bra, men långt ifrån perfekt, självförtroende. Jag har en bra självkänsla. Jag har valt mina vänner med omsorg & jag låter mig inte trampas på. Trampar någon på mig med en sko, så får dom en känga tillbax.


Mycket snurr, mycket surr.


Av Linda Lindqvist - 27 maj 2010 19:02

Pjuh, nu är både jag & plånboken trött.

Kom hem för en stund sedan efter att ha varit på Willys och storhandlat. Det gick bra, och jag mötte bara en jag kände! *yes*. Johanna From.. det var jätte länge sedan jag träffade henne så det var bara mysigt att få träffa henne igen :)


Nu har jag packat in alla varor där dom ska vara, så nu ska jag börja göra kvällen för lill-kid. Söthjärta! Han var så duktig på affären idag. Inget tjat och inget gnäll. Eller jo, nu ljög jag. En gång blev det gnäll om att han ville ha godis men det pratade jag bort och frågade om han ville hjälpa till att lägga ner andra saker i vagnen. Det gäller att lirka! ;-)


Imorgon är det sista dagen på dagis för denna vecka - ska bli underbart med helg & jag hoppas på en massa sol och värme. Lär väl inte hända, men man kan ju hoppas! :)


Dags att stoppa kärleken i säng, sedan bänka mig framför TV:n.. mycket bra på TV ikväll!

Av Linda Lindqvist - 27 maj 2010 16:09

Fyfan, vad jag är kass på att hitta på rubriker.


Hämtade junior på dagis klockan 15, men han skulle vara ute & leka. Strax innan så kom Sandra och Diaz. Kaffe & skitsnack :)


Uff, har känt mig stressad som fan hela eftermiddagen. Vet inte varför, och jag får inte stressa, för det känns i magen direkt.


Sitter & inväntar Emil som är påväg hem ifrån Stockholm. När han kommer så ska vi åka & storhandla på Willys. Är ju tomt utav helvete i skafferi/kyl/frys. Så måste fylla på! Jag hatar att storhandla, man kan ju möta folk man känner - och det hatar jag.


Jag må vara konstig, men jag tror att det är något fel som sitter i huvudet. Något i det psykiska av något slag. Satt & försökte förklara för Emil häromkvällen om att jag har hemskt svårt att umgås med honom.. han är väldigt lugn utåt, men jag "känner av" hans inre stress - och det påverkar mig. Jag kan inte umgås med människor som är stressade överhuvudtaget, för jag känner av det.


Jag behöver lugn. Mitt barn är överspeedad & har energi som räcker och blir över till tio ungar - men det är inte det som gör mig stressad. Det är någonting annat. Det är svårt att förklara, och jag förklarade även för Emil att om han inte lugnar sitt inre så kan vi inte umgås längre. Får se om han ändrar sig då.


Det är jobbigt att jag bara kan umgås med människor som är "som jag", men det är som sagt något som är fel - och jag tror att jag ska börja gå hos min psykolog igen så kanske hon kan hjälpa mig att reda ut varför jag är såhär.


Lika så har jag börjat fått panik när det är stökigt/skitigt hemma. Ser jag en dammtuss så blir jag hysterisk & kan inte sluta tänka på det förän jag städat hela lägenheten. Så har jag aldrig varit förr. Jag kan inte heller äta i samma rum som Emil, eller sitta och titta på TV och äta godis. För han äter för fort, och dricker han läsk så dricker han för fort.. då blir jag stressad. Så han äter i vardagsrummet & jag i köket. Det är sjukt, jag måste söka hjälp.

Av Linda Lindqvist - 27 maj 2010 11:23

Här sitter man & väntar på att golvet i vardagsrummet & badrummet ska torka. Sedan är det bara golvet i hallen kvar, sedan är storstädningen färdig. Bara lite plock & sånt som ska ner i källaren kvar sedan. Från att ha 6 kartonger o-uppackade så är det nu bara två kvar! Som måste väntas med att packas upp. I den ena är det saker som ska upp på väggarna & i den andra är det vinglas & doningar som ska in i vitrinskåpet när jag får tummen ur röven att inhandla det!


Ska hinna klart med hela lägenheten tills jag ska börja tvätta, tänkte jag. Några vändor ner i källaren & golvet i hallen bör inte ta lång tid, eller?

Jo, så länge jag sitter här så kommer det aldrig att göras.


TJO.

Av Linda Lindqvist - 27 maj 2010 07:12

Godmorgon!

Jag har sovit superbra inatt, men en massa konstiga drömmar har besökt mitt huvud. Ingenting hängde ihop. Kryssning, kolsvarta moln, Sandvikenhus, min förra bästa vän Linda, Diaz, och en sjuhelsikes massa saker som inte alls sitter ihop. Sjukt.


Idag då?

Jag ska lämna Hugo på dagis klockan 8.30, sedan ska jag hem & försöka få någon ordning på hemmet. Allt ska göras iordning & ställas på plats, och så ska jag be Emil att hjälpa mig med att sätta upp tavlor & skruva upp gardinfästen i vardagsrummet, sätta upp krokar i mitt rum & Hugos rum.. och en massa mer. Men det får vi ta när allt är iordning.

Hursomhelst, ska tvätta klockan 13.00 enda fram tills klockan 19.00 Jag har en hel del tvätt. Mycket sängkläder & handdukar blandannat. Bra att det finns både torktumlare & torkrum i tvättis!

Klockan 15.00 ska jag hämta Hugo på dagis, och då vet jag inte alls vad som sker. Han kommer med all säkerhet vara ute & leka i eftermiddag. Lillfisen!


Den 17:e börjar jag jobba, och jag börjar med ett eftermiddagsskift. Rätt skönt! Hoppas på sol & värme dom här resterande veckorna innan jag börjar jobba.

En trevlighet är iallafall inplanerad, och det är ju tjejkvällen nästa fredag!

Det kommer bli mysigt! :)


Nej, nu ska jag plocka undan efter Hugos frukostätande.

Ha en finfin torsdag!


  

[v]

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards