Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Linda Lindqvist - 25 maj 2010 19:16

Slänger in ett sista inlägg i bilder innan jag gör kväller.

Bilderna är lånade från Sandras dator.


Min fina unge! :)


Diaz åker korg :)

  


Hugo & diaz.

   


Jag med min groteskt fula näsa på en fest i vintras :P 

  

Av Linda Lindqvist - 25 maj 2010 17:56

Jag försökte göra om mig bloggs utseénde för att få den lite mer "sommrig", och vad händer? Jo, när jag är klar så är den ful som stryk & jag orkar inte pilla mera.

Jag ska ta tag i det där när jag får tummen ur...


Hugo kom in för en liten stund sedan efter att ha varit ute och lekt med Ängla i lekparken här utanför :) Vi kanske åker hem imorgon & bosätter oss hemma om Saltis är klar med tapetseringen i våra sovrum, så då kan han vara ute & leka med sina kompisar igen.. men det var tur att Ängla bara bor mittemot här :)


Imorgon ska lillfis på dagis mellan 9-15, och jag går väl tillbaka hem till Sandra och pular med någonting. Hemma orkar jag inte vara när Saltis håller på att dona där.. känner mig ivägen :-P Får se om Sandra & Diaz kommer hem imorgon också, så man får lite sällskap :-) Vore ju guld.


Nu sitter Hugo & äter kvällsfika och tittar på bolibompa. Jag är trött som en galning & vill bara sova typ 24 timmar. Huh.

Av Linda Lindqvist - 25 maj 2010 14:11

Godmiddag, mina vänner.

Den förbannade solen behagade ju inte att visa sig särskillt länge idag. MORR! Men man kan ha en trevlig dag på alla sätt & vis ändå! Det har nog bara gått framåt idag & hänt trevligheter, förutom att min förbannade jävla stressmage gör mig påmind hela tiden.


Anyway. Klockan 9.00 var vi på plats på skolan. Många barn var det! Och jag kände mig väl inte sådär jätte passande där.. herregud, jag gick ju på den skolan för bara några år sedan när jag var gravid & efter Hugo blev född gick jag där ett år också. Och jag fick en fråga av några av dom äldre föräldrarna om jag var storasyster åt Hugo. Eh, nej! :-P

Ingen negativ reaktion, snarare positiv & jag fick beröm över hur duktig jag är som klarar av det. Men vadfan, det är väl samma sak som att vara en äldre förälder!?

ANYHOW.. dagen på skolan gick suveränt. Hugo träffade lite nya kompisar & allt gick bra.


Efter besöket på skolan knallade vi till ICA för att handla lunch. Hem och äta, sedan kom Rossa förbi. Han hade varit på team sportia och köpt en ny cykel till Hugo. Hugo är jättenöjd över sin nya hoj med döskallar på :)

Så vi har varit ute och cyklat som fan idag.


Var hem till min lägenhet igen och snackade med Saltis (tapetseraren) som sa att mitt rum & Hugos rum säkert är färdigt imorgon :) Så isf flyttar vi hem imorgon. Ska bli så roligt att få börja dona i rummen. Inreda & sånt kul :)


Hade fått mitt jobbschema för sommaren idag också. Är supernöjd med schemat :) Jobbar ju dom stora dagarna så som midsommarafton & hela jävla CCW jobbar jag också, förutom tisdagen. Hmpf!


..

Av Linda Lindqvist - 25 maj 2010 07:16

Godmorgon!

Vilken härlig & varm morgon! Var riktigt skönt ute när jag satt ute för att ta morgonröken. Hoppas på att dagen fortsätter vara såhär härlig! :-)


Hugo slog upp sina bruna klockan 06.30, alltså alldeles för tidigt för fröken Lindqvist att kliva upp. Satte på TV:n åt honom & 10 minuter senare så ville han gå ut och cykla. Huh? Nej, minsann.. han får snällt vänta tills han fått frukost i magen och vi ska begé oss iväg till skolan på inskolning inför 6-årsgruppen där han börjar i Augusti. Maken till morgonpigg unge! :-)


Igårkväll kom Jimmy & Emil hit på kaffe. Satt & pratade en massa strunt tills jag blev sanslöst trött och gick in och kröp ner tillsammans med Hugo. Virvelvinden #1.


Somsagt, ska vara på skolan klockan 9 idag. Därefter vet jag inte alls vad som sker. Ska upp till min lägenhet iallafall & hämta internetbankdosan och lite räkningar som jag ska betala idag. Sedan skulle ju Rossa köpa en ny cykel till Hugo idag, så Hugo vill väl säkert ta en sväng på den antar jag. Men utöver det så vet jag inte.. hoppas på strålande sol resten av dagen så vi kan vara ute & njuta! :-)


Nu ska jag ordna frukost åt min lilla skrutt, sedan påbörja dagen med öppna ögon.. ser knappt jag vad skriver nu! Morgontrött? Till 100 %.


Ha en superbra dag, people.

  

Presentation


Linda - född 89 - Sandviken.

Mamma till min prins Hugo, född -04.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards